Fire? Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Da er første søskenforsøk blitt mislykket. Var så positiv denne gangen, men den gang ei. Men man kan jo ikke gi seg riktig ennå... I og med jeg er 39 føler jeg at jeg har dårlig tid. Kan noen forklare meg om hvordan fryseforsøk virker - og om man ved et eventuelt negativt fryseforsøk må vente tre måneder til å gå i gang med "vanlig" IVF igjen. Tenker litt på hvilket forsøk det "tidsmessig" vil lønne seg for meg å gå igang med nå. Stå på jenter !!
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Heisann! Det var synd det mislyktes, men ikke gi opp! Jeg er godt igang med første fryseforsøk etter to negative ivf/icsi tidligere i år. Begynte med plaster (Estradot 100micro). Reagerer litt på det med tanke på humøret... Det gjorde jeg ikke av hormonene under IVF... Når slimhinna i livmora etter ca. 2,5-3 uker var tykk nok, avtalte vi tid for tining/innsetting. Da måtte jeg føst gå på Cyclogest i 3 dager. Hadde 5 egg på frys. De tina først 2 stk som ikke overlevde, så tinte de 2 til som såg ypperlige ut. 4 delte og 5 delte. Tar under 1 time å tine de. Så jeg fikk satt inn 2 stk ett par timer etter at de ringte fra klinikken. Og nå er jeg på rugedag 9 og er veldig spent..... Er usikker på ventetiden i mellom, men det vet kanskje noen andre???
Søskenhåp adopterer Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Vi ligger ganske likt an i løypa vi.... jeg driver også å prøver på søsken da, hadde vellykket første forsøk men MA uke 11-12 og et mislykket fryseforsøk etterpå. Fryseforsøket ble først avbrutt fordi jeg ikke hadde reagert som ønsket på medisinene, og da det endelig ble noen innsetting så ble resultatet negativt. Hadde heller ikke helt optimal slimhinne (litt for tynn) og kroppen hadde veldig lyst til å sette i gang en eggløsning på egen hånd... Så jeg kommer til å "bruke opp" ferskforsøka nå før jeg går på flere frys hvis jeg får lov av Riksen, det er jo bedre suksessrate med fersk og jeg er nå 37 så føler også at tida begynner renne litt ut. Dessuten så måtte jeg allikevel vente bortimot 3 mnd. både før og etter fryseforsøket, altså akkurat som vanlig. Var jeg deg hadde jeg spurt om jeg kunne gått for ferskforsøk og så heller spare fryseegga til en "siste sjanse" men vet ikke hva de forskjellige klinikkene sier til dette.
MK73 Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Etter fryseforsøk kan man gå på nytt forsøk i neste syklus (det er hele nedregulering- og stimuleringsregimet som tar på fysisk og som gjør at man må vente flere måneder).
Fire? Skrevet 9. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2008 Takk skal dere ha. Godt å ha et lite grunnlag før jeg tar telefonen til sykehuset. Lykke til med baby lagingen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå