Gå til innhold

Hei, alle sammen!

Såpeboble - 26.04.2011

Anbefalte innlegg

Så fant jeg også dette forumet, og ville hilse på :)

Jeg har termin i mars, etter et kort forhold.

Barnefaren har sagt veldig klart at han ikke ønsker å være til stede, og at han ikke bryr seg om barnet. Han sier han er ferdig med oss begge.

Kort fortalt har jeg fått han ganske langt opp i vrangstrupen. Dessverre.

Har gått veldig mange runder med meg selv, men valgte å beholde barnet. I begynnelsen slet jeg veldig med vonde tanker, som at jeg var mislykket, at jeg -måtte- ta abort fordi barnet fortjener bedre, osv.

Nå går det bedre, og jeg føler meg sikker på at jeg skal komme meg gjennom dette her, og at alt vil gå bra.

Har mange spm, så det er godt med et sånt forum som dette.

Er det flere her som blir alene under hele svangerskapet?

Hadde vært kjempe koselig å få kontakt med andre som blir alene.

Kanskje det er flere her som bor i Bergen?

Fortsetter under...

Hei! Alenemamma her også -med termin i slutten av desember. HAR bodd i Bergen, studerte der og jobbet der til i fjor, kjempeflott by som jeg savner! Men nå når jeg skal ha barn og ta vare på det alene er dte greit å være nært besteforeldre o.l, så jeg har flytta til hjembyen min i nordnorge for en periode. :)

Du er ikke alene her nei! Med meg går det opp og ned, akkurat nå går det litt opp -men det kommer daler innimellom -det må man bare regne med :)

Men, oppi alt sammen så er jeg også veldig lykkelig -er kjemåpestolt og glad i den lille skatten i magen allerede, og selv hvor tøft det kommer til å bli til tider, så er jeg generelt positiv, og gleder meg til å bli mamma :)

Vi snakkes!

Hei:)

Jeg har og termin i mars, og er alene.. Bor nok ikke i Bergen.. Kjæresten min ville jeg skulle ta abort, men d klarte ikke jeg. Så da stakk han. Han er et levende bevis på at mannfolk er født med kun en halv hjerne. Så sellom d er vanskelig, så må vi prøve å ikke tenke for mye på de, de ekke verd d:)

Er greit og ha denne siden ja. Jeg må vite alt om alt. Og har lest alt jeg har kommet over, spurt alle jeg kjenner med barn og spurt legen om masse.. Så føler meg ganske trygg på ting nå. Er jo litt skummelt dette, men vet d kommer til å gå bra:)

Hei til HI som bor i Bergen, vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea (www.amathea.no) der kan du få kontakt med andre alenemødre som har termin samtidig som deg, gå på svangerskapskurs etc. Jeg har gått der 2 ganger og det har vært en stor støtte for meg :)

Annonse

Hei..

Er vel så og si i samme situasjon som deg..ble gravid etter et kort forhold,og han ville at jeg skulle ta abort..men har bestemt meg for å beholde og gleder meg masse,med eller uten barnefars støtte..

Bor ikke i Bergen,men er ihvert fall alene..Har forresten også termin i mars:)

Hurra for alle fedre som er dritt sier jeg..

Bor ikke i Bergen, men har jo vært endel der siden barnefaren bor der..

Det er så godt (forstå meg rett) å lese om dine tunge tanker i førsten av svangerskapet.. For det er der jeg er nå..

Litt flau over å si at jeg blir alene er jeg å.

Men detta går jo så fint jenter. Å, vi kommer ikke til å være lenge alene vi vettu ;-)

Lykke til da

Takk for alle svarene :)

Ja, det blir jo mange tanker når man havner i en sånn situasjon.

Har slitt med dårlig samvittighet overfor barnet, enda det ikke er min feil at vi blir alene.

Følte meg også veldig mislykket.

Men det går mye bedre nå, klarer å se mer fremover, og se det positive i dette her. Gleder meg til barnet kommer :)

Ikke ha dårlig samvittighet oven for barnet. Vi kan være vel så flinke til å finne gode rollemodeller rundt oss som de som har mann / biofar som forlengst har sluttet å ligne på drømme prinsen. Mange velger jo også å få barn alene i dag fordi det er så vanskelig å finne en god mann før den biologiske klokken renner ut. Men jeg vil alikevel bare legge til; FAAN TA DEM. En mor ville aldri bare ha forlatt barnet sitt sånn som en mann kan . ALDRI!

• 2 uker senere...

hei HI:)

jeg går også aleine igjennom hele svangerskapet.. men i motsetning til deg så sa BF at han skule stille opp hele veien både før og etter fødsel. men de løftene er desverre blitt brutt. jeg også hadde veldig masse tvil i begynnelsen om hva som var det riktige å gjøre både for meg, han og barnet. men kom heldigvis til slutt fram til at dette var noe som jeg kommer til å klare fint!:) enten BF vil være med i bildet eller ikke..

jeg har termin 22 januar og venter en liten jente. bor i bergen jeg også, hadde vært veldig kjekt å kunne komme i kontakt med deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...