Gå til innhold

Vekt ved fødsel og 6 mndkontrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store var deres babyer når de ble født? Og hvor store var de ved 6 mndkontrollen?

Min lille gutt var 3355 gr og 48 cm ved fødsel

Og 7240 gr og 68,5 cm ved 6 mndkontrollen

Er ikke av de største barna han akkurat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille skatt veide 3680 gram og var 51 cm lang ved fødsel.

På 6 mnd veide han 7820 og var 70,5 cm lang. Er ikke av de største han heller, men ligger helt på gjennomsnittet.

Skrevet

Gutten min var 3942g og 51cm ved fødsel, ved 6 mnd var han 8090g og 69,5cm. Helt perfekt;o)

Skrevet

Lille tulla mi virker til å være minst i klassen, men hun følger sin egen kurve veldig fint i følge helsesøster og er ursterk i både nakke/hode og bein og langt fremme motorisk.

Da hun ble født, var hun 3380 gram og var 49 cm. På 6-mnd konstrollen var hun 6170 gram og 64 cm lang. Så skal en kanskje tenke på at jeg selv bare, er 1.63 m høy og pappaen er bare 1.69 m høy. Blir nok ingen kjempe lille tulla vår heller :o)

Skrevet

He, he;o) Ja, her har pappaen vært en bolle helt til han ble voksen. Håper ikke sønnen vår blir det da. Ikke lett å vokse opp som en tjukkebolle...

Skrevet

Fødsel 2640 g og 45 cm, 6 mndr 8270g og 67 cm, litt kort og godt holdt. :) (6 uker prematur)

Skrevet

Min eldste var 3180 og 52 cm ved fødselen og var 7500 og 69 cm da han var 8 mnd.

(Vi hadde ikke 6 mnds kontroll der vi bodde, men han var 62 cm og 6720 ved 5 mnd.)

Broren skal på fire mnds kontroll i dag og veier nok allerede rundt 8 kg, og er over 65 cm, tipper jeg. (Etter klærne å dømme).

Det er stooore indivduelle forskjeller innenfor normalen, gitt.

Skrevet

Jenta mi veide 3450 gram og var 49 cm lang ved fødselen.

Ved 6 mndr-kontrollen var hun 7240 gram og 65 cm.

Passe stor:-)

Skrevet

Nå tulla jeg lii... Dette var selvfølgelig ved 5-mnd kontrollen. Da er hun ikke helt mini ihvertfall...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...