mamma-hjertet-83 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Har vert innom ørten og finner ikke velling.. noen som vet om en plass??? hvordan ser pakken ut??
Gjest mphs Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Har sett på Ica, Ica maxi, ultra, i Sverige. Men du kan lage velling av den vanlige grøten. Velling er bare tynn grøt. Blande mme og litt grøt pulver eller bare vann og grøtpulver etter hva som stør på pakken.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 har ikke sett det selv men jeg har hørt at det selges bare på store butikker, ikke på nærbutikken.... men hvorfor ikke kjøpe en pakke grøt på nærbutikken å lage vellinga selv? det er akkurat det samme....
Gjest Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Ok, nå var dette helt nytt for meg. Hva er velling???
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Velling er en tynn grøt. Mange gir velling på flaske som en del av introduksjonen til fast føde (altså før de får vanlig grøt)
ruffen Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Nestlè hadde velling for to år siden, men har ikke sett det nå. Men bare bland to-tre t-skjeer med grøt i en flaske mm eller mme, rist godt og server. Blir det for tykt må du skjære et litt større hull i tuten.
Labambie Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Vi drar over til Sverige og kjøper ferdig i kartonger, der har de også flere varianter med vellingspulver. I Norge selges kun èn sort velling, det er en spesialsort, fra Nestlè. Den esken er burgunder med bilde av maiskolber. Og bare for å si det så er ikke velling det samme som tynn grøt!!! Når du får ekte velling (helst den svenske) så er "melet" sprengt i melken, så den ser ut som tykk melk. Bruker du grøtpulver og melk vil du få "flak" av grøt som sveller og sveller. Vi nordmenn er et grøtfolk som har bestemt at GRØT det er tingen, derfor ble velling tatt av det norske markedet.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Meny selger iallefall den maisvellinga som Labambie snakker om..
mamma-hjertet-83 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2008 Oki.. takk for gode svar. Har familie som boe i sverige, kan singe den og be de sende meg i posten.. jenta mi vil ikke spise så mye og da sa de at eg kunne gi litt velling..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Skulle bare tipse deg om at jeg plutselig oppdaget at de har Nestle sin maisvelling på Rema. Om de ikke har den der du bor kan du kanskje høre om de kan ta den inn
Gjest mphs Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Vi brukte kjøpe velling i sverige til første ungen , men brukte tynn grøt om vi gikk tom mellom sverigeturene våre. Jeg syns det var så kjekt med den vellinge og kjøpte inn til lillepia nå sist vi var i sverige, men hun nekter å ta flaske(verken flaske eller smokk) har prøvd de fleste flasketuttene, men hun forstår det ikke. Syns det er så synd siden vellingen var så kjekk til første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå