Cacharel Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Er det noen som vet om man bør gå på p-piller hvis man har pco(s) ? Kan det f.eks. gjøre at hormonene kommer i bedre balanse, redusere hårvekst og andre plagsomme symptomer? Har prøvd å spørre legen min men det virket ikke som om hun viste så mye om det... Hvilket merke bør man eventuelt bruke?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Husker ikke helt men mener leste/hørte engang at det er bra på å gå på f.eks Diane dersom man hadde pcos og ikke ønsker barn for øyeblikket. Tror det er noe med at det er bra med regelmessige blødninger for å redusere risiko for livmorkreft ved at slimhinnen jevnlig frastøtes..Men her er jeg ikke noe fagperson altså...Den reduserer iallefall uren hud. Er legen din gynekolog? Burde høre med en slik tenker jeg?
lindynatt Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Hei ja p piller blir anbefalt, speiselt da Diane35. Det hjelper på å holde hormonene i sjakk for at de ikke skal løpe løpsk og hindrer at flere cyster danner seg. En del leger praktiserer f.eks at man skal gå 3 måneder på p pille før man skal prøve å bli gravid, håpet er da at hormon ubalnsen som ofte er i kroppen når man har pcos, har blitt holdt i sjakk og at man de første månedene etter p pille slutt ikke har hormon kluss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå