Gå til innhold

hvem bestemmer igangsettning?

Anbefalte innlegg

er det jordmor som bestemmer hvilken dag en eventuelt blir satt igang?

eller får en komme til fødeavdelingen for en sjekk før det er gått to uker over?

Jeg skal til jordmor i morra, og er da en uke over terminen...

jeg håper jeg slipper å gå en hel uke til...men vil jo helst at fødselen skal starte av seg selv =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138645961-hvem-bestemmer-igangsettning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er i samme situasjon. Jeg er litt engstelig for å gå for lenge over, og snakket med jordmor om det. Hun sa at hun kunne bestille overtidskontroll tidligere om jeg hadde et sterkt ønske om det. Det er jo samarbeid mellom mor og føden/jordmoe og man skal ikke bli presset til noe man ikke vil. Men, det beste er om alt starter av seg selv. De sier det at fødselen blir mindre smertefull om den får starte av seg selv

jeg skal bli satt i gang i morra. Er da 12 dager på overtid. Jeg har vært på kontroller hos jordmor, men det må en ultralydtime med lege til for å få satt en dato!føden har ikke noe med det å gjøre før du møter opp der på bestemt tidspunkt.. legen som tar ultralyden må ha en grunn til å sette i gang. er ofte fordi det begynner å bli lite fostervann, men hvis du er veldig lei så kan du få jordmora de til å forklare dette til legen, så er han kanskje grei å setter i gang!jeg har ikke masa om noe, men har jo gått lenge over da..overtidskontrollen hos legen blir gjort når du er 9 dager over termin!

jeg fikk ikke komme til overtidsvurdering før jeg er er 12 dager på overtid, det vil si på søndag, men da håper jeg ikke de drøyer for lenge med å sette igang etter det hvis de mener jeg ikke er moden nok...

Håper han velger å komme selv før søndag =)

Jeg ble satt i gang sist, 14 dager over tiden. Kan jeg få velge selv denne gang går jeg heller 16-17 dager over tiden enn å bli igangsatt en gang til. Roten til alt vondt spør du meg. Jeg er hellig overbevist om at du heller vil orke å gå et par dager lenger enn å bli satt igang, få rier som for det første gjør ubeskrivelig vondt (skjer ikke alle selvsagt, men mange), og som er veldig ineffektive.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...