gutt06+jente10*Fødeklar* Skrevet 8. september 2008 #1 Del Skrevet 8. september 2008 jeg er en jente på 22. var sammen med min eks i fem år,var et meget turbulent forhold,var nok for unge begge to. endte vertfall med at jeg ble gravid,19 år og fikk en herlig sønn i januar 06. men etter dette gikk det bare nedover,han var ikke voksen nok til å ta vare på seg selv en gang den gang,og var utro for andre gang da det jeg fikk nok.gikk fra hverandre den sommeren.jeg var ganske stor(100 kg) og gikk da ned til 20-25 kg. dette endte med at jegg fikk såkallet fettforkle og hadde det helt jævli med meg selv,klrte ikke å møte noen nye,fikk rett og slett totalt sperre for å involvre meg med noen.gikk til legen og hun hjalp meg med å få innvilget bukplastikk operasjon,siden jeg sa jeg ikke kom til å tenke på barn igjen på mangen år,at jeg ikke kom til å stole på noen menn igjen med det første.... ica et års ventetid sa hun.fikk operasjondag i januar.i mellomtiden møtte jeg en fyr,som begynte der jeg jobbet,og alt stemte.vi ble sammen og flyttet sammen i januar i år.og han støttet meg og hjalp meg og er bare helt fantastisk på ALLE måter!!!!!! det høres sikkert ut som en klissete film,men er bare sånn=) nå har det seg sånn at jeg (desverre)begynner å bli skikkelig klar for barn nummer 2, er helt på tuppa for tiden,og han er snart 30 og klar som et egg=) vi har snakket mye om det og og vi ønsker å gifte oss også. han er så og si en far for sønnen min,nesten mer en den biologiske. har han når jeg jobber og ja,rett og slett like mye som meg. har egentlig to ting jeg trenger råd om: 1: forhaster jeg meg??? 2:vet at etter en sånn operasjon så må en vente en stund med å bli gravid,noen som vet hvordan det er??hvordan en blir seende ut etterpå?noen i samme situasjon??? er ny her inne,og hadde blitt veldig glad for noen råd=) hilsen en verpesyk mamma til 1=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138645611-kan-noen-gi-meg-noen-r%C3%A5d/
Sånn kan det gå Skrevet 8. september 2008 #2 Del Skrevet 8. september 2008 Synes du skal ta en prat med en lege ang. konsekvenser av en graviditet etter et slikt inngrep. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138645611-kan-noen-gi-meg-noen-r%C3%A5d/#findComment-138645775
Baby-bea Skrevet 9. september 2008 #3 Del Skrevet 9. september 2008 For å si noe om spørsmål nr 2: Jeg hadde 5 barn med min eks og ville ikke ha flere, så jeg steriliserte meg. Jeg var utålmodig og orket ikke vente et helt år på operasjon. Så jeg gikk inn på www.sykehusvalg.no Der ser du alle sykehusene i Norge som har avtale med helseforetakene. Det er jo tross alt fritt sykehusvalg i Norge. Jeg endte opp med Drammen private sykehus (selv bor jeg i Trøndelag). De krevde ikke at jeg hadde vært til vurdering på "mitt" sykehus først. 6 uker etter at jeg kontaktet dem lå jeg på operasjonsbordet og fikk fjernet 2kg løshud. Jeg ble kjempefornøyd! Siden det er fritt sykehusvalg dekket staten reisen tur/retur. Nå er jeg sammen med en ny mann og etter en refertillisering venter jeg nå barn med han. Jeg tok operasjonen for 3år siden. Jeg fikk sydd sammen magemusklene og fikk forbud mot å anstrenge magemusklene i 6mnd. Sier seg selv at det ikke hadde vært lurt med svangerskap da. Jeg har en venninne som tok hengebukplastikk og fikk barn noen år etter. Hun fikk noen ekstra strekkmerker, men ellers er hun like fin :-) Skjønner godt at du er utålmodig mht operasjon, men for å være sikker på å få det beste resultatet er det beste at du prioriterer barn først. Man vet jo aldri hvordan man blir etter et svangerskap. Noen har utrolig tøyelig hud, andre ikke. Kjedlig hvis et pent resultat skal bli ødelagt av et svangerskap hvis man kunne ventet med operasjonen... Men som du ser tar jeg den sjansen :-) Du må nesten vurdere selv, men du vil nok bli rådet av legen til å ta barn først. Hvis du velger operasjon først vil ivertfall jeg anbefale deg å vente minst 1år - helst 2 med svangerskap. Husk du har et arr som går fra hoftekam til hoftekam som skal gro - gro pent - og tåle den påkjenningen det blir med press fra en stor gravidmage. Når det gjelder spørsmål nr 1 vil nok noen si du forhaster deg. Men jeg mener du må bare kjenne etter i hjertet ditt :-) Du vet om du har funnet mannen i ditt liv - og noen sjanser må man jo ta. Selv ble jeg sammen med min elskede i mars. Vi visste begge to at dette var noe spesielt. Jeg refertilliserte meg i juni - og ble gravid i juli!! Akkurat det kom litt brått på, siden vi hadde regnet med at det kom til å ta tid å bli gravid. Men vi gleder oss stort :-) Så jeg sier bare lykke til :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138645611-kan-noen-gi-meg-noen-r%C3%A5d/#findComment-138648092
gutt06+jente10*Fødeklar* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 9. september 2008 takk for dine tanker=) jeg har tatt operasjonen, tok den i januar,og han var der og støttet meg da.vi visste da at det ble en stund til vårt barn kunne bli noe av...men som sagt verpesyke begge to nå,hehe... skal til legen på fredag og snakke med henne,og høre hva hun sier og vet. tenker vertfall at det må gå et årja,og at jeg kanskje kan slanke meg 6-8 kg for å "hjelpe" huden min litt,så den blir litt løsere før en graviditet.tenker at det også hjelper på.... og om jeg blir gravid i jan-mars så blir det jo ikke noe mage før i mai-juli egentlig.da er det 1 1/2 år siden=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138645611-kan-noen-gi-meg-noen-r%C3%A5d/#findComment-138650732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå