Gå til innhold

Yoghurt til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man gi dette, og er det da bare naturell evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 10 mnd er det generelle rådet fra norske myndigheter. Du kan lese på www.matportalen.no

Og da kan du velge om du vil gi vanlig yoghurt eller barneyoghurt.

Eller om du vil lage din egen med naturell og bær.

Skrevet

Vi fikk beskjed fra legen på helsestasjonen at vanlig yoghurt kan gis fra ca. 10 mnd men Biola yoghurt kan gies fra ca 5-6 mnd.

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker; her inne på DIB "første leveår" skriver Jordmor Siri at babyen kan begynne å få yoghurt fra seks mndrs alder.....

Dette er altså ikke riktig?

Jeg har nemlig begynt med et par teskjeer biola for å hjelpe magen hans litt....

Skrevet

Jeg har og lest det som står her inne fra 6 mnd på første leveår i menyen til venstre... Merkelig at det står sann at baby kan få yoghurt, og når jeg leser det tenker jeg ren yoghurt- fra 6 mnd hvis det er anbefalt å vente til 10 mnd.

Men det finnes jo sanne fruktmos blandingen fra nestle og andre som er yoghurt i, men det er kansje noe ant.

ikke gitt noe sann da jeg har vært så usikker.

Skrevet

Nokon meinar at ein bør vente til barnet er over eit år med å gje dei kumjølkprodukter, fordi dette minskar risikoen for å utvikle mjølkeallergi. Mens nokon meinar ein bør gje dette tidligare, av samme grunn... Så eg trur ikkje det finns nokon fasit. Men om ein vil gje yoghurt, vil eg meine det beste er naturell, då det er mykje tilsatt sukker i dei andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...