Gå til innhold

Skravletråd for <3PerLe<3, ØnskerBaby09*18pp-aug08 og *mitt største ønske*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wops.. Gikk litt fort i svinga da jeg skreiv, så ble noen "skriveleifer", men du skjønner vel hva jeg skriver for det =P

Klem klem <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff...

Perle, min psykolog, hahah.. I need U..

Jeg sitter i sofan og lurer såååå på om jeg skal gå å teste!! Har en del billigtester i skuffen!! Og dumme dumme meg innbiller/håper på at det har klaffet denne gangen!?!?!

Har skikkelig ømme pupper og er mega trøtt.. Men det er jo sånn typisk greier etter EL hver gang da.. hehehe..

Tror jeg tester litt før jeg legger meg, eller imorgen tidlig!

Er jo bare 5 - max 7 dager til jeg har IKM..... Kaaaan jo heeeeeende ;p

Nei, huff.. Nå er jeg bare tragisk!! Har vi ikke egentlig lært at vi IKKE skal drive sånn her og tro det har klaffet hver bidige gang etter EL!?!?

Men denne gangen har jeg skikkelig troa..

Jeg tenker at denne pp må det jo ha skjedd:

1. Det er tid for LAP i februar om ikke det har klaffet nå, og jeg tenker at kroppen min er så pinglete at den har kanskje greid det for å slippe det inngrepet...

2. Jeg "kom" etter samboern (føler meg teit som skriver det,menmen,hihi) og lå stille i senga til neste morgen begge dagene rundt EL..

3. Det er januar og min bursdagsmåned =)

Er ikke det tre gode nok grunner!? Hahaha.. ;P

Godnattaklem!!

Skrevet

heia:D

fikk du testet deg da du ville? hva sa resultatet? HVOR lang tid skal det egentlig ta før det klaffer? skjønner ingenting, du er jo frisk og sambo er det ingenting i veien med. har du fått time til LAP? synes å huske at du snakket om det på nyåret. har du hatt bursdag? det måtte jo vært den beste bursdagsgaven EVER!

her er det stille for tiden. ikke mye som skjer, har tatt det litt på avstand hele den babygreien. har også prøvd å holde meg vekke fra BIM i håp om at det kanskje kan være "kuren", men neida...venter på TR og håper jo selvfølgelig av den ikke kommer,meeeeen trofast som hun er så kommer hun nok på tiden:-( hvordan går det med hunden? er det kjekt med hund?

klem

Skrevet

Hei perle=)

Hvordan går det med deg da? Godt å høre fra deg igjen =)

Ja, jeg fikk testet, og TR kom som vanlig den 20!!! Men skal jo ikke klage, kroppen min er nå hvertfall blitt helt stabil/regelmessig. Jeg har EL av meg selv nå osv.. Og det er jammen godt!!

I knooow.. HVOR lang tid skal dette ta?? Samboern min sine svømmere er jo som dem skal og ingen tegn på problemer hos meg heller. Så det er egentlig uforklarlig. Hmm. Greit nok om det er noe galt med meg bare jeg kunne ha visst om det og eventuelt kunne få gjort noe med det. For nå går jeg og håååper og håååper hver eneste PP... Men så skjer det aldri noe! NOE må jo være galt, og jeg vil vite hva.. Er så skuffende når man har håpet, også mister man alt da testen er NEGATIV!

Så jeg har fått LAP om 2 uker.. Jippi =) Samboern min og jeg lå på sofan og slappa av litt etter jobben igår, så plutselig begynte jeg å tvile skikkelig på om jeg i det hele tatt skulle tørre å ta LAP.. Jeg satt og maste om alt mulig.. Men etter mye tenking og mange fine historier her på BIM, så har jeg vridd om synet og begynt å glede meg veeeldig til å bare få det overstått! Tenk om det er noe galt, og dem får odrnet opp i det.. Det hadde vært en utrolig lettelse det! Sikker på jeg hadde gått ut av sykehuset med ett nytt syn på det meste.. DA kunne vi hvertfall fått tilbake troen på at det klaffer snart!

Men tenk om det ikke er noe og det bare fortsetter i den banen som før, da blir jeg litt skuffet. Men man får ta tiden til gode, det har vi blitt flinke på, ikke sant?? =)

I see.. Den "kuren" har jeg også prøvd en gang eller to, men den hjalp ikke.. Får håpe det hjelper for deg, snuppa!:) Når skal TR eeeegentlig ankomme sitt rede? Får håpe hun holder seg borte for hvertfall 9 mnd fremover da!!=) Viktig å ikke miste håpet oppi alt dette her!

Har dere tenkt noe mer på eventuelle hjelpemidler for å få spiren til å sitte eller skal dere rett og slett ta det som det kommer? Håper at det skjer dere snart, det fortjener du/dere etter å ha ønsket det såå lenge!!

Det går kjempebra med hunden. Hun har lært seg de grunnleggende triksene osv, så vi koser oss massemasse! Absolutt å anbefale å få seg en liten hund =) Hun er verdens nydeligste jente! hihi. Men er vel sånn alle mammaer synes;P

God natta og sove godt! Nattaklem!

• 2 uker senere...
Skrevet

hei og hopp:D

huff og huff, det blir sjeldnere og sjeldnere en får kommet seg inn her:( her går det faktisk kjempe fint. har hatt en herrlig helg i fjellheimen og vært i bakkene og runnet. hva med deg? ellers er det ikke noe nytt med meg. TR dukket opp 4 dager for sent, så i 4 dager gikk jeg rundt og håpet, men neida. hun skuffer ikke og kommer som vanlig. så nå er jeg på dag 3 i syklusen min. hva med deg? Når skal du ha LAP? hva koster et slikt inngrep?

vi har vel egentlig lagt det inngrepet vi kan gå gjennom litt på is og prøver heller med noe vitaminer som vi har hørt at har virket for andre. så skal han levere inn ny prøve om 2 mnd. for å se om prøvene har blitt bedre.

er så spent på hvordan det går med dere når du får tatt LAP:D

ellers noe nytt ? maria har meldt seg helt ut her?har du hørt noe fra henne?

klem

Skrevet

Neimen, heisann heisann :)

Lenge siden sist ja, hehe. Må innrømme at jeg ikke har vært så aktiv her hele tiden selv jeg. Var faktisk bare å tittet innom her en liten tur på 1. siden nå, så så jeg det hadde vært noe aktivitet her inne, koooselig<3

Så kjedelig å høre da, Perle. Nei, denne dumme tanta er alltid like trofast. Er ikke noe moro.. :(

Også hvertfall om hun kommer snikende noen dager for seint, det er hvertfall kjedelig.. Hun har nå hvertfall begynt å komme regelmessig her, er jo veldig godt det og, men hadde nå blitt glad om hun kunne holde avstand i 9 mnd :D

Skjønner deg godt, nå vet dere hva som er problemet. Så slapp av, spis masse vitaminer og kose dere, så får vi håpe at det klaffer snart!

Jeg er vel på dag 13 idag jeg.. Er vel EL tider nå snart også.. Pleier å få EL ca på den 16-17 dagen. Men nå regnes jo ikke denne måneden som noen prøvemåned egentlig da. For har LAP allerede nå på onsdag! På den 15 dagen! Så må nok ta det rolig med sengekos i noen dager etterpå, dessverre :P

Men har faktisk begynt å se litt lysere på å få denne lille søte spiren til å sitte nå da.. Tenk om dem finner ut noe på onsdag, så kan det faktisk klaffe neste pp om dem får gjort noe med det som eventuelt er galt..!! Hadde vært uuuutrolig godt å funnet ut hva som er i veien.. Har jo hatt så mye smerter der inne til tider at må jo være noe som ikke stemmer heeelt.. Men får nå bare vente å se:) Skal oppdatere deg jeg snuppa!

Håper dere får søte spiren deres til å sitte. Syns vi fortjener det etter mange mange måneder med håp! :)

Klem

Skrevet

god kveld i stuen.

ja det er nok ikke usundt å holde seg litt vekke fra bim i noen dager. blir jo helt HEKTA når eg første får kommet i gang.

WOW i morgen allerede. du må fortelle alt etter du er ferdig! HÅPER sånn for dere at det "bare" er noen tette eggledere du har og at dette er kuren;) NÅ MÅ DEN SPIRA SITTE SNART! =)

masse masse lykke til i morgen! gleder meg til å høre fra deg igjen!

nå må jeg gå å se privat praksis:D

klem <3

Skrevet

ååååå er så spent :D hvordan har det gått med deg i dag?

Skrevet

Hei vennen min!!

Så koselig å se aktivitet her inne fra deg, <3Perle<3 :D

Idag er da LAP unna gjort.. Litt godt på mange måter!

Men fy og vondt det gjør i magen og skuldrene mine nå. Har putta innpå 8 paracet siden jeg tok inngrepet.. Er helt mega oppblåst innvendig! Men, men, vi takler det meste vi.. Eller hva? =)

Nå har jeg nå hvertfall fått en "diagnose"..! Har litt endometriose, og det kan jo da føre til at det tar lenger tid å bli gravid. Det var ikke mye endo, men var litt arrvev eller hva legen kalte det, var litt svimete etter narkosen, så fikk ikke med meg alt helt 100%..

Legen hadde ikke fjernet noenting ettersom det var såpass lite og at han kunne se at det er mulig å få det til på den naturlige måten, selv om det kan ta litt tid. Men har det ikke skjedd at spiren fester seg innen 1 års tid, så anbefalte han meg at vi skulle kontakte sykehuset i Trondheim for eveutelt prøverør hvis vi ønsker barn fortest mulig. Men nå skal vi gjøre hva vi kan for å få et litt mer avslappet forhold til denne prøvingen! Ta det med ro og bare nyyyte hverandre :)

Så får vi håpe at vi begge to blir mammaer i løpet av 2009-2010, Perle :D

Egglederne mine var forresten åpne, så all den blå vesken driver å renner ut igjen nå. Egentlig litt ekkelt, hehe! Så har nok en god forklaring på hvorfor dette tar litt lenger tid og hvorfor jeg har hatt en del smerter til tider. Nå er det bare å krysse fingrene for hverandre fremover, for nå vet vi jo begge to hva som er i veien for oss!

Nattaklem<3

Skrevet

hei hei:D

så deilig å ha det unnagjort! hvordan er formen nå da? hva gjør vi vel ikke for "skjønnheten" hehe;) hva vil litt endometriose si? er jo litt lettere nå ettersom nå vet dere hva det er som har hindret dere i å få spiren til å sitte! synes det er så rart at han ikke fjernet noe siden dere har prøvd så lenge, og at det var en mulighet for å få det til på den naturlige måten, men det har dere jo brukt 2 år på å ikke få til så hvorfor fjernet han det ikke. skjønner ikke det jeg:=) men du vet jo aldri, nå har dere jo gjennomgått LAP så neste gang må det jo feste seg en spire:D hvor mye måtte dere betale for dette inngrepet?

kan sterke menssmerter tyde på endometriose?

ha en super helg.

klem <3

Skrevet

Heihei Perle!!=)

Hvordan går det med deg da?

Ja,veldig godt å ha fått unnagjort dette med LAP.. Formen har vært litt dårlig. Hatt en del smerter i skuldrene, også¨har jeg fått influensa i tillegg da!=(

Hmm, endometriose kan være noe ekstra blod som danner seg rundt omkring "inni der" og det kan feste seg. Og bli dannet om til arrvev o.l.

Er hvertfall sånn jeg har skjønt det.. Jeg hadde nå bare litt arrvev som satt der svømmerne skal feste seg. Så er nok derfor jeg kan ha litt problemer med å bli gravid. Men legen kunne nå hvertfall bekrefte at det var gamle forandringer og at vi bør greie det på den naturlige måten. Men om ikke det har festet seg en nydelig liten spire i løpet av ett års tid, så kunne vi søke om prøverør.

Jeg syns også det var litt rart at det ikke var noe å fjerne eller gjøre noe med, men forstod det sånn at det var såpass lite og at det var gamle forandringer.

Men nå skal vi bare slappe av og kose oss, og bare nyte hverandre rett og slett. Nå vet jeg jo hva som er galt og hvorfor dette kan ta litt tid. Så da er det bare å kose seg ekstra masse ved EL tider og ligge høyt med beina hver eneste gang, hihi.

Inngrepet kostet vel bare 335,- til sammen (egenandel 280,- + bruk av materiale 75,-)

Så er absolutt ikke dyrt!=)

Jeg har hatt en del sterke menssmerter etter jeg sluttet på p pilla for 2 år siden, men vet ikke helt om det er noe tegn på endometriose. Kan jo kanskje være det om man har sinnsyke smerter og kanskje blør veldig mye...

For er det jeg gjør til tider..

Men grunnen for at jeg var sikker på at noe var galt med meg, var pga dem forferdelige smertene jeg hadde for ca 1/2-1 år siden. De var nesten som menssmerter, bare 10 ganger værre. Og da var det nok da de arrvevene dannet seg med endometriose. Og det var vondt!

De smertene kom uansett når i syklusen jeg var, var spesielt etter vi hadde hatt sex dem kom.. Og dem kunne vare i ett par timer! Men har heldigvis ikke kjent dem på lenge nå, så da er det nok derfor det ikke var noen "nye" forandringer med endometriosen..

Som du sikker skjønner så kan jeg ikke så mye om det, men kort fortalt så kan det være bloddannelser som kommer sammen med slimhinner osv. Og det kan omdannes til blodcyster, arrvev o.l.

Og når det fester seg i systemet kan man jo få vanskeligheter med å bli gravid.. Er det legen sa til meg hvertfall. Og dem vet nok hva dem driver med, så jeg stoler på at dette ikke skal få ødelegge ønsket om å få barn for oss (bare det at det kan ta litt lenger tid før det klaffer!) =)

<3 Håper 2009 er året våres!! <3

Klem!=)

• 2 måneder senere...
Skrevet

utrolig lenge siden nå! etterlyste deg på et nytt innlegg, for jeg fant ikke denne linken, men plutselig dukket den opp:P

hvordan går det med deg og dine? med meg er det sjedd en del.gleder meg til å høre oppdateringer fra deg!

klem

Skrevet

utrolig lenge siden nå! etterlyste deg på et nytt innlegg, for jeg fant ikke denne linken, men plutselig dukket den opp:P

hvordan går det med deg og dine? med meg er det sjedd en del.gleder meg til å høre oppdateringer fra deg!

klem

Skrevet

Hei snuppene miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine=)

Hvordan står det til med dere???? Har vært her inni å titta litt innimellom, men da fant jeg ikke tråden vår...men brått så var den her igjen!!!!!! JIPPI=)

<3PerLe<3 : GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATULERER SÅ MASSE=) =) =) =) =) =) Helt fantastisk å se at du er gravid, er det noen som fortjener det etter så lang tid med prøving så er det ihvertfall deg =) Utrolig glad på dine vegne:o) Hvor langt er du på vei da?

Ja har jo skjedd en del i livet mitt siden sist også da...har dere ikke fått mld jeg har sendt dere på pm???? Er lykkelig og forelska om dagen, så jeg har vel lagt barneplanene litt på hylla...rart hvor fort ting forandrer seg...Jeg har søkt på skole ti høsten jeg da, så får bare håpe at jeg kommer inn der=)

Håper alt er bra med deg også Ønskerbaby, har tenkt masse på dere søte jentene=)

¤¤Klem Maria¤¤

Skrevet

hihi...noen bokstaver som har hoppet ut der ser jeg....GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAATULERER SÅ MASSE skal det stå <3PerLE<3 =) =) =)

• 4 måneder senere...
Skrevet

heia.

nå måtte jeg lete lenge for å finne denne linken i håp om at noen av dere hadde skrevet noe :D her er alt kjempe fint. har ikke sett noe til noen av dere på leeeenge. er innom å titter etter dere ofte. hva driver dere med for tiden da?

tusen takk:D nå er jeg 27 uker på vei og det er en liten desembergutt <3 hvordan er det med deg? har du hørt noe fra ønskerbaby? jeg har ikke fått noen pm desverre :( eneste jeg har forholdt meg til er å se når dere sist var innlogget. og det er leeeeeeenge siden ønsker baby var pålogget her. hva driver hun med da mon tro?

kom du inn på skole på det du søkte? godt å høre om forelskelsen :D håper alt er bra med dere og at alt har roet seg rundt alt det andre tullet! synd vi ikke har fått skrevet så masse den siste tiden. savner det! savner dere!

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...