la luz Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Hei, Jeg pleier alltid og gi gutten mat fra en pupp per måltid, det er alltid melk igjen når han er ferdig. Hva gjør dere ?? Er det noe ulempe eller fordel ved enten det ene eller det andre?
Petuniamor Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Fikk beskjed fra jordmor om at det beste var å la barnet drikke seg mett på en pupp, fordi den beste melka visstnok kom på slutten. Men har jeg ubehagelig spreng i den andre, eller hun ikke har virket fornøyd når det er tomt, så har jeg latt henne få litt fra den også.
jentelykke + guttelykke Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Jeg har alltid gitt fra en pupp av gangen fordi hun blir mett på det. Men hvis man ikke har nok i en, så må man jo tilby begge. Tror i hvert fall at om man bytter pupp for fort, så får ungen bare den tynne melken og de skal jo helst ha litt av den fete mettende også
2hærligegutter Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 hos meg har han regulert dette selv. han fikk begge til å begynne med, men så holdt det vist med bare 1 av gangen, og sånn er det enda
MathildeC Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 For meg fungerte det absolutt best å gi begge. Hun var ikke mett av bare en. Og hun la på seg helt utrolig fint! Var veldig liten da hun ble født men tok igjen gjennomsnittet innen noen måneder. Så jeg tror nok hun fikk nok fet melk ja :-).
gulda Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Det er lurt å få "tømt" en pupp hvis en kan, så hvis du trenger to amminger på å tømme den ene, så bruk det. Og så ta et par amminger på den andre. Jeg hadde veldig overproduksjon, og kunne gi i 2-3 døgn på den ene siden! Ikke noe morro. Fikk beskjed om å gjøre det, og tømme, for da ville produksjonen stabilisere seg mer (noe den har gjort). Skulle du hatt opp produksjonen, hadde det nok vært noe annet, men høres ut som om du har nok melk til babyen din )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå