Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid - jippiiiii!!!

Hadde liksom ikke kunnet forestilt meg at dette kunne skje meg til slutt.... og i alle fall ikke denne gangen.

Jeg hadde uttak i uke 34 og ble kjempelei da jeg bare fikk ut ett eneste egg i stedet for rundt 10 egg som jeg ble forespeilet på kontroll få dager før. På de to tidligere ICSI-forsøkene våre så hadde vi lav befruktningsprosent - bare ett av seks egg første gangen og fem av 16 andre gang, hvor bare to var fine nok til å settes inn og ingen på frys. Vi fikk beskjed om å forberede oss på at det ikke ble noen innsetting. Jeg mistet motet fullstendig, men ble trøstet her inne med at ett egg er nok.

Og jammen holdt ikke det enslige, lille trassige egget ut! Jeg tok blodprøve på Aleris på fredag, og fikk beskjed om at det så bra ut men at jeg måtte ta en nye blodprøve i dag for å være sikker på at hcg steg siden det var så tidlig.

Etter en nerevøs helg tok jeg ny prøve i dag og nå var hcg på 475 - så nå er jeg gravid!!!!

Mye kan jo skje fortsatt, men jeg har aldri vært gravid før, så dette er da noe. Håper inderlig det lille egget klamrer seg fast framover.

Åh, jeg kan virkelig ikke tro dette. Snufs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!! Det er jo helt fantastisk!

Skrevet

Tusen takk!!!

Og takk for at denne siden finnes. Jeg håper dette går bra framover og håper veldig at det ordner seg for dere andre også!

Skrevet

Gratutlerer! Så hyggelig å høre at det faktisk holder med ett perfekt egg :) Lykke til!

Skrevet

Gratulerer - dette er helt utrolig! :) Det er så mange som blir gravide nå - det er bare såå gøy. Håper bare jeg kommer etter snart!!

Jeg venter på at slimhinna i livmora skal bli tynnere. Forrige onsdag manglet jeg bare 0,3 millimeter.... Etter 1 uke med dobbel dose spray på onsdag krysser jeg fingrene for at jeg får tilbakemelding på at jeg kan begynne på sprøyter.

Lykke til med svangerskapet!! :)

Skrevet

Ja, takk igen - dette var den gangen jeg hadde aller minst troa:)

Skrevet

Så sinnsykt stilig:-)))) Var virkelig gullegget ditt dette. Kjempegøy at alt gikk bra. Du må ha lykke til med svangerskapet. Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast i 9 mnd.

Gratulerer så masse:-)))))

Skrevet

gratulerer :-)

Skrevet

Dette var jo superflott - viser bare hvor "bingo" dette er, og at mange egg ikke nødvendigvis betyr gravid og få egg ikke gravid... Håper det sitter!

Skrevet

Takk!

Dette var tredje forsøket og vi hadde som sagt dårlig statistikk og aldri hatt noen egg på frys. Jeg tenkte vi hadde oddsene mot oss i forhold til alle som har mye større befruktningsrate og som fryser det ene egget etter det andre.. Jeg har aldri vært gravid før, og vi måtte ICSI på alle forsøk. Og så er jeg jo ikke 25 lenger heller. Men det gikk! Ja, det føles skikkelig som bingo - og det kan man jo også se positivt på.

Det jeg gjorde litt annerledes denne gang enn de to første forsøkene var at mannen min og jeg reiste på bort helt for oss selv i ni dager etter uttak. Jeg var litt sykmeldt, ellers var begge i den situasjonen at vi kunne ta med oss jobb. Prøvde å isolere meg helt fra stress, noe jeg ikke har vært så flink til de andre gangene. Ellers så fikk jeg akupunktur rett før og etter innsetting, det har jeg ikke fått før. Og så hadde jeg bestilt babyklister fra Danmark, som jeg pliktskyldigst har drukket tre ganger om dagen siden uttak.

Hehe, aner jo ikke om dette hadde noe som helst og si..Det er vel helst tilfeldig, akkurat dette egget funka bare bedre enn de andre sikkert.

Så nå håper jeg bare inderlig at det blir der inne!

Skrevet

Grattulerer så masse!

Krysser fingre for at det sitter, lykke til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...