Mammatil2søteprinsesser<3 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Når katolikkene konfirmere seg, skal de velge et konfirmasjonsnavn... Navnet skal legges mellom fornavn og etternavn. På en måte sånn her da: Sanna Elise Henriksen velger navnet Ada... Da blir det; Sanna Elise Ada Henriksen... Så heter man det for resten av livet... Litt spesielt hva? Så hvilket navn hadde du valgt? http://wordbytes.org/saints/names.htm Her er en liste over navna det er å velge mellom..... Selv hadde jeg valgt Michelle... Synes det er så fint.... Da hadde jeg blitt hetende Hanne Michelle **** .... Liker klangen godt=)=)
Gjest Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hmm... Maria Adele ***** kansje? Eller Maria Aleksandra *****? :-)
Mammatil2søteprinsesser<3 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Klang fint begge deler!
Gjest Siklerotte Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Nei, man heter ikke det for resten av livet. Det fins absolutt ingen "records" - kirkebøker etc. med oversikt over hvilket konfirmasjonsnavn en velger. Det skrives ikke ned noe sted - og du heter da ikke det på noen papirer. Det er heller ikke pålagt - at man må velge seg et navn altså. Dessuten skal man ikke bare velge ett navn man liker og som passer til sitt eget navn - du skal velge et navn fra en saint som du skal få et personlig forhold til. Når det er sagt så er mitt Helena, men det er ikke fordi jeg synes det er veldig nydelig, ei heller er det ikke en del av navnet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå