Gå til innhold

Motorisk urolig ved legging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både på dagtid og kveldstid må vi sitte sammen med henne fordi hun "baser" så innmari i senga før hun skal sove. Hun griner ikke, men kaver rundt i senga, vrir seg hit og dit og snur seg over på magen. Hun er trøtt, men finner liksom ikke roen. Hun gråter hvis vi går ut av rommet. Hun er 6,5 mnd. Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her med mi jente på 6 mndr. Vi har endt med å gjøre senga mindre - har rullet sammen to fleecepledd til pølser og lagt dem på hver sin side av henne i senga - lar spissene møtes i hodeenden, slik at det blir trangest der. Hun kaster ofte hodet fra side til side og leter etter noe å bore nesa inn i, og det finner hun da i disse teppene. Sitter ved siden av senga til hun sovner, men hun finner roen mye fortere nå enn før. Dessuten finner jeg henne aldri på tvers av senga, utenfor dyna midt på natta! Ellers finnes det jo babysafe også, da...

Skrevet

Jeg har begynt å rulle henne inn i et pledd, slik at armene "sitter fast". Dette høres forferdelig ut, men det er ikke så ille som det høres ut som. Hvis hun vil klarer hun å åle seg ut av det. Men hvis jeg ikke gjør dette, åler hun seg rundt i sengen og armene går i hundre. Hun kan da ligge opptill en time uten å få sove, selvom om øynene bare er små sprekker. Hun er stuptrøtt, men åler rundt og sutrer. Når jeg ruller henne inn i pleddet, blir hun helt rolig og sovner av seg selv etter 5 minutter. Dette virker nesten hver gang. De gangene det ikke virker (hvis hun er veldig overtrøtt) må jeg sitte ved sengen hennes og synge og stryke til hun sovner. Da er det lettest å legge henne på siden, sovner fortere da.

Skrevet

Det samme gjør mi! (6 mnd og ei uke). Har ikke noe tips (men vi har også et håndkle rundt hodet hennes som hun koser seg med). Jeg bare går inn, legger henne på ryggen, smokken inn, og ut igjen. Uten prat eller noe styr til hun endelig roer seg. (Selv om jeg må ta meg i å flire av henne når hun plutselig ligger på magen, stuptrøtt, med smokken i munnen og ikke sjønner hvordan hun skal sovne ... ;-))

Skrevet

Kanskje vi skal prøve å gjøre senga mindre vi også da. Har tenkt på sånn babysafer, men føles så slemt å tjore henne fast i senga :) Jeg må le av henne jeg også, er jo fryktelig komisk å se på. Kaller henne bare ADHD Ada når hun holder på som verst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...