Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Har en guttunge her som skal gjøre engelsk leksa si, og han skal gradbøye noen adjektiv. Vi klarer det på norsk, men på engelsk hørres det helt rart ut Noen som kan hjelpe her? ene ordet er tragic, om noen kan forklare det ordet, så kan vi prøve de andre selv
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 tragic- more tragic-most tragic usikker, men beste jeg kommer på..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 tragic, more tragic, most tragic ?? Satt langt inne denne, så jeg vet ikke 100 % sikkert at det er rett :-)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 var det jeg trodde også, men da blir jo nesten alle orda like jo :s jaja vi skriver det sånn vi, så får han bare si te lærern at det var mamma som sa han skulle gjøre det om det blir feil Takk for hjelpa =)
Lillemus&mamma'n Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 hovedregelen er: enstavelsesord får -er, -est, flerstavelsesord får more- most. Så er det noen unntak ved bestemte bokstavkominasjoner, men hvis han er under ungdomskolealder er ikke de aktuelle enda. Husk goo, better, the best & bad, worse, the worst... : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå