Gå til innhold

Babysafe/ikke babysafe......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt babysafe-pose på gutten min i 3 mnd nå (han er 6,5 mnd) fordi han har vært så "vilter" i søvne. Idag har jeg vasket posen, og Vegard har sovet dobbelt så lenge som vanlig. Han ligger på siden og sover tungt! Han har ikke snudd seg slik før, for han har jo ligget fastspent på ryggen!

Jeg skal jammen meg prøve uten pose i natt for å se om han sover lengre og bedre... Eller kanskje det bare er tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det bare er tilfeldig. Jeg opplevde det omvendt. Han sov tungt når han lå på siden, men når han fallt tilbake på ryggstilling våknet han....

Skrevet

Vel... nå har han ligget i senga si i over en time og vrir seg rundt til alle kanter. Uvant å kunne bevege seg, sikkert.

Problemet har alltid vært at han våkner når han snur seg på magen, og kommer seg ikke tilbake på ryggen. En periode måtte jeg inn (han har eget rom) og snu han tilbake sikkert 10 ganger. 5 min etter var han på magen igjen.Da kjøpte vi babysafe!!!

Vi får se hvordan kvelden utarter seg... Babysafen er vasket og nesten tørr :)

Skrevet

Hei. Jeg har ikke babysafe, men bruker pose. Merket en stor forandring når han har den kontra ikke. Han finner søvnen enklere og sover lengre. Han vekker ikke seg selv med at han har sparket av seg dynen og ligger og spiser på tærne!

Jeg har lyst til å begynne med babysafe. Men mannen streiker. Han mener at det er brutalt....!

Ellers flott navn på sønnen. Min heter Vegar.

Skrevet

Jeg skal absolutt ikke klage, for han sover egentlig veldig bra på natta etter vi fikk babysafen. Legger seg ca 19 , våkner 1-2 ganger på natta for mat og står opp ca kl 9. På dagtid sover han bare 1 time i slengen, så jeg ble veldig overrraska når han plutselig sov 2 timer uten pose.

Jeg syntes også det var litt brutalt i starten å feste Vegard i seler i senga, men han har aldri blitt hysterisk eller protestert på det. Og jeg slipper å bekymre meg for at han ligger på magen med nesa i madrassen :)

Hura for alle som heter Vegar og Vegard :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...