Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Klarer ikke bestemme meg... Noen som kan komme meg fordeler og ulemper med begge vognene?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 jeg har teutonia...og skulle jeg valgt om igjen,som jeg snart gjør...hadde jeg gått for TFK... er veldig misfornøyd med teutonia.. -liten handlekurv,og vanskelig og komme til -skal ingenting før den blir veldig bleket i fargen -litt for lav egentlig -liten bag,sportsdelen også føles liten... og ja..orker ikke ramse opp alt det negative...
Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 TFK!!!! Vi satte disse to vognene ved siden av hverandre i butikken og det var da INGEN tvil. Teutonia er bitte liten i forhold til TFk. TFK er også betydelig mer robust. For meg er TFK den perfekte vogna. Kan ha den i hele vogn perioden, og den er super enkel å legge sammen/ slå opp. Teutonia blir faktisk større sammenlagt..
Sylteflesk Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 TFK har lufthjul, det var blant de tingene som avgjorde for meg da jeg lurte på samme. Er veldig fornøyd med min TFK sportsvogn etter 5 måneders bruk. Eneste minus er at det er vanskelig å komme til handlekurven når ryggen er helt nede.
Duracella Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Teutonia: Den har jeg! Utseendemessig uslåelig. Vanvittig lett å trille, savner ikke lufthjul i det hele tatt, bare greit å slippe å pumpe. Den er nok bedre på asfalt og kjøpesenter enn skogsstier, men det er nok det samme for alle trehjulinger. Deilig fjæring. Minus er at den er stor sammenslått, men det spiller ingen rolle når man har romslig bil.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Hvis du er villig til å ha barnet vendt fra deg ville jeg definitivt valgt TFK. Bagen på den skal være romslig (den har jeg ikke sett) så du kan bruke bagen lenge. Sportsvogndelenkan du ha resten av vognperioden. Guttungen min på 1,5 er snart vokst fra vår Teutonia og vi skal nå bytte til TFK. Der har han en hodelengde igjen på ryggstøtten :-) Dessuten er hjulene på Teutoniaen dårlige på snøføre, de er helt flate og nesten sporløse... Synes de "knatrer" på sandveier også.. Hvis det ikke er noe galt med lufthjulene skal de ikke behøve å pumpes i det hele tatt. Vi har hatt en vogn med lufthjul tidligere og den pumpet jeg kun en gang og det var etter å ha stått i garasjen ubrukt i tre år :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg har s3 og er fornøyd. Nå har jeg hatt den siden fødsel, med soft bag. Ville ikke valgt en annen for jeg må ha gutten vendt mot meg iallefall til han er 1.5 år. God vogn iallefall. Jeg synes tfk virker greie, kanskje det er en vogn jeg bytter til når han blir større. S3 kan brukes lengre enn halvannet år, men jeg tror den kan bli litt liten, jeg vet ikke enda. Men da blir det sannsynligvis tfk\eller helst oth. Men ikke når han er så lite, så kommer an på hvor gammelt barnet ditt er. Liten baby=s3 Eldre enn 1,5 år= tfk
Sommerfulgen Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Jeg ville valgt og har selv valgt S3. Synes denne er finere å se på, pluss at det er god kvalitet og mange bra finesser på vognen. Har ikke spes god kjennskap til TFK, da disse aldri har vært av interesse. Har selv valgt S3 med softbag. En venninne bruker denne til gutten sin, ennå og han er ett. Når det gjelder sportsvogndelen tror jeg nok denne holder lengre enn 1,5 år. Vi hadde Mistral til nr 1 og de er like store. Sist brukte vi vognen til 2,5-3 år (eller til vi var ferdig med vogn), med voksipose også. Ingen problem. Synes også at det er fint å ha muligheten til å snu sittedelen...hadde dette på mistralen og det var genialt. At det er liten handlekurv under er heller ikke noe stort problem, tar aldri stor-handlig med vogn allikevel ;o) Men man er forskjellig, og har forskjellig smak, men jeg tror uansett at du blir fornøyd med den vognen du til slutt ender opp med. Lykke til med valget )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå