Gå til innhold

Odenwalder (igjen). Lammy eller Mucki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter så jeg har klart å finne ut, er det ikke mulig å kjøpe holly-posen fra norske nettbutikker.

Så hvilken skal jeg velge mellom Lammy eller Mucki?

Noen som svarte meg på en annen tråd her inne om at det er syntet-fyll i mucki-posen. Hva har det å si?

Hvilket fyll er det i lammy-posen?

Hvilken pose er størst og kan brukes lengst?

Jeg har en TFK joggster twist, er vell plass til disse posene i den vogna?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring barnas hus og få de til å sende en bamsepose til deg hvis du ikke bor i nærheten. Det gjorde jeg.

Skrevet

Åååhm gjør de det?? Så flott, hadde ikke tenkt på det engang...

Men da har jeg jo ENDA en å velge i da?

Kan du anbefale Holly da? Hvilket fyll er det i den? (Har det egentlig noe å si??)

Skrevet

Har Holly. Den er flott. Den har dunfyll og er luftig og god. Ikke for ruvende. Jeg kan iallefall anbefale den. Den er lengere enn Mucki som bare har syntetfyll. Babyshop har den på tilbud nå. Det har ikke barnas hus lenger (hadde tilbud i august). Så jeg ville forsøkt babyshop butikkene først.

Skrevet

Vi har Lammy og jeg elske den posen. Nå bruker jeg kun skinnet i sportsvogna og det er så fint (med dyne over da). Har tro på at det er varmere med skinn i posen, en de som ikke har skinn. Så jeg ville ha kjøpt Lammy! :o)

Skrevet

Tror begge posene er supre, ville kanskej tatt Lammi hvis jeg ikke hadde lammeskinn fra før. Tror den med dun er litt lenger, men få butikken til å måle opp for deg, hvis lengden er avgjørende.

Skrevet

Det er ikke nødvendig med lam i posen. Jeg har den uten og sønnen min er mer enn nok varm. Jeg bruker ikke lammeskinn i tillegg!Det er iallefall ikke verdt å betale noe mer med tanke på varmen!

Skrevet

Nei det er ikke nødvendig for varmen egentlig men lammeskinn regulerer temperaturen bedre enn dun. Så lammeskinn i bunnen og dun på toppen er vel det ideelle.

Skrevet

det er ikke dun i bånn i bamseposen heller

Skrevet

Hva mener du med at det ikke er dun i bånn? Er ikke hele posen dun da?

Skrevet

Bamsen som man har hodet og store deler av overkroppen på, er ikke av dun, men av et annet stoff. Den er myk og god å ligge på og man blir ikke klam slik som det ble hevdet her inne.

Skrevet

Åja, men det er jo dun i hele posen da bare at den er foret med fleece eller hva det nå er den bamsen er.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Odenwälder med bamse er det dun i ryggen på. En av grunnene til at jeg ikke kunne bruke denne i pulk om vinteren. Så, det er dun overalt med bamsemotiv.

Lammy posen er den samme som den over, nesten. Den har litt mer dun i seg og lammeskinn i bunnen. Lammeskinnet er genialt og den kan jeg feks bruke i pulk. Den gjør heller ikke barnet for varmt.

Det er samme lengde på posene.

Mucki posen er et greit alternativ, men den er mye kortere enn de Odenwälder og Lammy, samtidig syns jeg dunet gir jevnere og bedre varme.

Skrevet

Barnas Hus har forresten tilbud på den vanlige Odenwälder posen med bamse i, men det gjelder kun MARINE OG GRÅ etter det jeg har sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...