Lykkeliten86 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Er litt usikker på dette, så derfor så lurer jeg på noe: Prøvde å blanne litt maisgrøt i mme til gutten min, jeg blannet 1.ts maisgrøt i en flaske med 150.ml mme, er det en grei mengde eller ? Han likte det veldig godt Hva gjør/gjorde dere i forhold til dette ? Når begynte dere med grøt fra skje, og ikke blannet i flaske ? Og skal jeg ha litt maisgrøt i hver eneste flaske ? Blir avføringen hardere når gutten min får litt grøtpulver i flasken ? og bør jeg eventuellt blande litt mer malt i ? Gutten min er foresten snart 4.mnd Takk for svar ! Hilsen meg som er litt uviten når det kommer til slike ting
lille sprelle Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 kan ikke svare på alle dine spørsmål for er fersk selv. Har kjøpt vellingpulver i sverige og har begynt å bruke det. 5,5 mnd. Sklir ned på høykant fra flaske!
Lykkeliten86 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 jeg trenger råd/hjelp ?!?!?!?!?!
fødte på termin 5/5 Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Dette lurer jeg også på. Jenta mi er nå 4 mnd. Jeg begynte å gi henne litt grøt i flasken for å se om hun sov lenger. Noe hun ikke gjorde. Jeg puttet da en ts grøt i 130 ml mme, for så å øke det til to ts. Ettersopm det ikke hadde noe funksjon og hun synes det var like godt, bestemte jeg meg for å utsette det hele litt. Kanksje hun bare var for ung. Prøver å gi henne andre frukter ol hvre dag, slik at hun blir vant til å spise.. men hun synes det er skikkelig fælt da!
UpsyDaisy Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Heisann! Jeg begynte med velling fordi gutten min begynte å våkne annenhver time på natten. Prøvde først grøt, men det dyttet han bare ut igjen. Jeg gav angitt mengde MME med en teskje maisgrøt første gang, så økte jeg gradvis. På slutten (før jeg prøvde med grøt igjen) var jeg faktisk oppe i nesten full porsjon med grøtpulver. Men mye mer melk da så det var jo fremdeles flytende. Klippet litt større hull i flaskesmokken bare. Gav første gangene på dagen i tilfelle magevondt, så på kvelden en time før legging. Jeg måtte ha i nesten full teskje med malt for han ble veldig hard i magen. Gutten min var nesten 5 mnd når jeg begynte da.. Når han ble 6 mnd gikk det kjempe greit med vanlig grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå