didi0311 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Er det andre som sliter med klump i halsen. Vet ikke hva det kan være, men det er til tider veldig plagsomt. Normalt sett blir det bedre i det jeg spiser / etter å ha spist, men så kommer den tilbake. I dag er det nesten som en brennende følelse men har ikke noe problemer med sure oppstøt etc........
Gjest Mammamoms Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Det er nok halsbrann. Jeg er førstegangs og opplever halsbrannen litt annerledes enn hvordan jeg forventet det. For meg er det mest plagsomt på kveldene og når jeg har lagt meg. Jeg er 27+6 i dag, og det er først den siste uka ca at jeg har begynnt å merke det. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å lindre det ennå, for har ikke søkt etter informasjon på det. Jeg opplever halsbrann som om det hele tiden ligger litt "brennende" mat i halsen og ikke vil ned. Egentlig litt likt sånn følelse jeg har hatt tidligere hvis jeg har spist meg alt for mett. Men nå tar jo babyen mye plass i magen, og magesekken er ganske skvist, så det er vel ikke så rart at det lurer litt i halsen uten at jeg opplever sure oppstøt.
didi0311 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Bør jeg gjøre noe med det??? Har hatt det innimellom før jeg ble gravid også, men ingen ting jeg har tenkt over. I dag er det spesielt ille, spiste en enorm middag i går så lurer på om det kan være delvis derfor. Har akkurat prøvd å spise litt ettersom det har hjulpet tidligere, men jeg kan jo ikke spise hele tiden, og jeg rekker jo ikke å bli sulten. Fortsetter det er jeg nesten fristet til å stikke fingrene i halsen for å se om det etterhvert kan hjelpe, men synes jo at det er litt ille også......
Gjest Mammamoms Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Å ha halsbrann er ikke uvanlig når man er gravid. Spesielt ikke når babyen skriver alt nesten opp igjen. Sitter faktisk å kjenner litt på det nå at det "brenner" i halsen. Farlig er det jo ikke, men kan nok være ganske ubehagelig. På venstresiden her på barnimagen er det jo en link som heter kjerringråd og der er det sikkert noen råd mot halsbrann. Skal ta en titt der selv. Vet at noen synes det er forverrende å spise sterk mat. Drikke melk, eller spise en neve mandler vet jeg at kan være til hjelp for noen.
didi0311 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 Får se hva jeg får til i dag, for i dag er første dagen det har vært nesten uutholdelig. Vannet går ned på høykant men hjelper ikke noe særlig, og jeg vil helst ikke dytte i meg for mye apotek-greier. Likte ideen med vaniljeis da så får kanskje stoppe på butikken etterpå.......
Gjest Mammamoms Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Kanskje jeg også skal ta meg en posjon is før jeg legger meg i kveld og se om det kan hjelpe litt! :-) Nam, nam...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå