Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Altså UTEN å ha hatt oppkast/diaré eller glemt å ta pillen?
Gjest Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Tror jeg glemte å ta den en eller to ganger... Så jeg burde jo egentlig ikke skrive her da men, men....
Elise_80 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg må vel signere her... Vi skulle ikke ha barn, og jeg var kjempeflink på pillen (Trionetta). Likevel var jeg plutselig 3 mnd på vei Så den eneste prevansjonen jeg stoler på er vel å IKKE ha sex...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Syntes det er så mange her inne nemlig som sier de har blitt gravide på p-pillen, så jeg lurte på om den påstanden gjaldt for de som hadde glemt den og/eller hatt omgangsyken også. Så det ER faktisk de som har blitt gravide ved å følge p-pilleanvisningen til punkt og prikke )? Hvilken forklaring fikk dere av legen da. Det skal jo liksom være 99% sikkert! Tåler dere de ikke da eller? Er bare litt nysgjerrig..he he;o)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg har ikke blitt gravid på p-pillen, men må bare si følgende: Det at den er 99% sikker, betyr at av 100 kvinner som går på p-piller i et år , vil 1 av dem bli gravid. Og til sammen blir jo dette en god del kvinner.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Ja, men hvorfor blir de det? Er de p-preparat-intollerante eller hva er det?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg ble gravid på trionetta.Tok den til omtrent samme tid hver dag! Mor mi fikk både meg og broren min mens hun gikk på pilla..Så stoler absolutt ikke på p-piller;)
Elise_80 Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Legen hadde vel ikke så mye svar på hvordan det hadde skjedd, men sa at det kunne være feil på produktet, og at feber og annen sykdom også kunne ha innvirkning. Og hvis vi er så uheldige at flere av disse tingene skjer på samme tid, så sitter vi plutselig i saksa Men jeg stoler fortsatt på p-piller, har bare skiftet merke fra Trionetta til Yasminelle. De har en annen sammensetning, så sjansen for at det skjer igjen er jo 0,1 prosent. I tillegg har vi mye mindre sex, så jeg er ganske trygg!!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Så artig at du skulle si det, Mamma'n til Vegard. Jeg har også fått resept på yasminelle. Ville prøve noe nytt, siden jeg har reagert så mye på andre merker. Hvordan syntes du de er ? Noen bivirkninger? HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Jeg ble gravid med minipiller etter omgangssyken, så min stemme teller ikke her. Vet jeg delvis har "skylden" selv. Før jeg fikk barn gikk jeg i noen år på yasmin, og ble ikke gravid på de. Men før det, gikk jeg på piller (bla trionetta), som gav meg mye mellomblødninger. Legen sa da at jeg antagelig har "høy forbrenning i leveren", slik at jeg trenger piller med litt mer hormoner i enn de lavdoserte trionetta. Så mulig de som blir gravide selv om de har tatt pillene til punkt og prikke, har litt sånn forhøyet forbrenning. Kanskje derfor jeg ble gravid nå også - både omgangssyken og minipiller som jo er lavdoserte. Har også lest pillen ikke er like sikker på jenter over 90 kg. I tillegg er jo som kjent omgangssyke/diare riskikofaktorer. I tillegg visse antibiotikakurer og naturmidler mot depresjon (johannes-urt). Leste et sted at p-pillen er 99% sikker. Det vil si at 10 av 1000 brukere blir gravide per år, selv om pillen ble tatt riktig. Men faktisk bruk av p-piller viser at den er 92% sikker. Det vil si at 80 av 1000 brukere blir gravide per år, nettopp fordi de enten glemmer en pille eller to, eller pga omgangssyke osv. Litt skremmende.
*Super*Mamman* Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Jeg ble gravid på p-pillen Yasmine....Men mulig pga legen hadde gitt meg noe antoibiotika som i sjeldne tilfeller kunne redusere effekten av p-piller... (leste jeg på i Felleskatalogen ETTERpå, hehe).. Hva om han kunne opplyst om det da???? Men er veeeeldig glad for at det gikk som det gikk da:)
Elise_80 Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Jeg har bare positive ting å si om Yasminelle!!! På Trionetta hadde jeg grusomme menssmerter og blødde masse. Jeg grudde meg hver måned. Jeg trodde det skulle bli enda verre etter fødselen, men det er som natt og dag!!! Nå har jeg ikke vondt og blør mye mindre. Slipper tykke nattbind og håndkle i senga... Kjempefornøyd!!!!!!!!! Jeg må legge til for sikkerhets skyld at jeg ikke har ammet, så mensen kom tilbake 2 mnd etter fødselen. Jeg har brukt Yasminelle siden da, og merket forbedringene bedre og bedre for hver gang. Vegard er 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå