Gå til innhold

Jeg har et flisgulv jeg ikke liker! Hvordan fjerner jeg flisene???

Anbefalte innlegg

Kan ikke legge nye fliser oppå det gamle, pga da blir jo det mye høyere enn parketten som ligger litt lenger bort...

Må man bare hakke løs med hammer eller hva?? Flisene er 25x25cm, ganske tykke og ser veeeeeeeeeeeeeldig solid ut der dem ligger i inngangspartiet... Er vel ca 25 kvm det er snakk om.

Er dette kanskje noe som vil være best og sette bort til noen som veit hva dem driver med?

Fortsetter under...

Meisel og hammer. Men man skal være litt forsiktig med tanke på hva som er under, om betongen under er tykk eller tynn. Er den tynn kan du lett ødelgge betongen om du bare hakker i vei, er betongen tykk er det ingen fare. Da kan du bare bruke en bred meisel og tre inn under flisa etter at du har knust den første, så vil de løsne lett bort over. Ødelgger du underlaget må du støpe nytt før du gjør noe nytt oppå. Men 25kvm er jo litt størrelse så det vil jo ta litt tid :) tid vil jo og være avhengig av hva som skal legges på nytt og diverse :)

Pokker, det er varme i gulvet under flisene. Vannbåren varme. Men betongdekket er tykt da, det veit jeg...

Hvem kontakter man for å få noen til å se på dette da? En murer eller noe sånt??

Når det er vånnbåren varme i gulvet, må du ikke bruke vinkelsliper som ei over her foreslo for deg!! Men du kan fint bruke meisel og hammer. Tja,murer, eller annen håndtverker. Jeg sitter her men gubben som er tømrer som svarer deg nå :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...