lille_my:) Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 kan man bruke 'herbes de provence' i barnematen man lager til 6 mnd. gammel baby? evt. tips om andre krydder mottas med takk:) maten blir jo fort vekk litt tam uten noen urter....
lille_my:) Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 krydder/ urter kan de faa jo:) det er salt de ikke skal ha:) det er jo brukt baade hvitt pepper og persille etc. i alle barnematglassene!
ingrid-84 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 http://www.barnemat.com/nutrition.htm her er det litt tips. vet ikke om alt kan brukes fra 6 mnd, men let litt på siden så finner du også mange forskjellige oppskrifter til forskjellige aldersgrupper.
ruffen Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Ehh...du som skrev at spedbarn ikke skal ha krydder. Gir du middagsglass? I så fall, ta en kikk på innholdsfortegnelsen. Kanskje du blande med salt...for det skal de helst ikke ha. Urtekrydder går helt fint. Vår liker ikke det, men jeg bruker faktisk litt pepper i maten hennes. Det er visst stas...merkelig unge. ) Har du prøvd å ha litt sellerirot i? Kokes sammen med grønnsakene. Gir god smak, men ikke bruk for mye.
nungo Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg fikk et godt tips om å ha opp i noen stykker med sellerirot (du bare koker det sammen med potetene ect). ikke krydder da, men det gir mye og fin smak.
lille_my:) Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 tusen takk for tips!! visste ikke det med selerirot, det skal jeg jammen proeve! takk gjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå