Baby 20 mars ♡ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Lillegutt er 5 mnd og en uke.. Har gitt han flaske og pupp om hverandre en mnd eller to ca... Men na de siste ukene vil han ikke ha pupp i det hele tatt, hyler når jeg legger han til men flaske går stort sett greit. Ammer en til to ganger om natta og da tar han heldigis puppen.. Men han har plutselig blitt så stor... Ligger ikke i dypvognen lenger, har flyttet inn på eget rom (pga noen venner fikk unge og skulle låne vugga som sto p vårt rom) og ikke vil ha pupp... Jeg har liksom ikke noen liten baby lenger... Syns det er litt trist... Hadde lyst å amme lenger men har alltid sagt at det er opp til han når jeg slutter.. men litt vemodig kjenner jeg at det er allikevel. Leser om mange som ammer mye lenger enn meg...
Mininni Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hei, Jeg trodde også at ammeperioden var over (min er også født 20.mars), men en venninne forklarte at barna kan ha perioder med dienekt, og det viste seg at det var det som var greia. Min jente reagerta skkurat som din, hylte og vred seg unna, men det jeg gjorde (etter tips) var å ikke gi henne annen mat eller flaske før hun tok puppen først. Og det fungerte! I løpet av tre eller fire dager var hele nekten slutt, og hun kaster seg glad og fornøyd over puppen igjen. Hun tok forresten også puppen fint om natten, det var dagtid som var problemet. I nekteperioden kunne det gå så mye som fem timer mellom hvert måltid før hun spiste, men hun spiste alltid til slutt. For noen fungerer det bedre å amme liggende. Tipset jeg fikk gikk ut på at når hun nekter, vent en time og prøv igjen, og gjenta dette til hun biter på. Men du må altså IKKE gi flaske i stedet, for da venner de seg til at det finnes en enklere løsning. Disse nekteperioden er i og for seg fine å bruke hvis man vil slutte å amme, men hvis ikke må man bare være standhaftig og tålmodig. Og jeg skjønner absolutt greia, har flyttet min også inn på eget rom og det var skikkelig trist, men heldigvis er hun en ordentlig kosejente somliker å sitte på armen, så jeg føler da at jeg har litt baby fortsatt
Baby 20 mars ♡ Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Godt å høre at det ikke bare er min lille som er nektende....Han tar puppen på natta heldigvis.. men tror desverre at han begynner å favorisere flaska på dagen... Han driver å får noen tenner nå så matlysten er heller ikke helt på topp.. Men jeg gir meg ikke helt enda med pupp, skal tilby til måltidene... men blir litt deppa når det bare er skrik så motivasjonen blir litt dratt bort:( Min er født 31.mars men terminen min var 20. mars... (vet ikke hvordan jeg forandrer nick...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå