Gå til innhold

Til alle som bruker mye tid og energi på å bekymre seg for om fosteret lever


Ida - mamma til 2 søte små

Anbefalte innlegg

Jeg har bekymret meg så ufattelig mye... Har vært i uforskammet god form (og bør jo strengt tatt ikke klage for det), med lite symptomer. Siste to ukene har jeg ikke følt meg gravid i det hele tatt. Så jeg bestilte en Angelsound-doppler på eBay, kostet bare 200kr. Den kom idag, og jeg har hørt lille minis hjerte! Nå vet jeg at babyen lever, og jeg har en ro som jeg ikke har kjent siden jeg ble gravid.

 

Anbefales på det sterkeste, om man bekymrer seg for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger til et stort MEN - og det er at det ikke alltid er så enkelt å finne hjertelyden. Dette kan skape mer bekymring, så egentlig vil jeg anbefale det motsatte, ikke kjøp deg en slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, tok det lang tid før du fikk den?

 

Til anonym: synes det bør være opp til enhver om man vil ta sjansen. Vi er vel alle klar over at hvor stor sjansen er for å finne hjertelyden. Så da får alle og enhver vurdere selv om de vil lete etter den og ikke risikere å ikke finne den eller faktisk få stor glede og ro av å finne lyden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner venninna mi sin babywatcher. Fikk den i går og fant fosterlyden med engang. Husker sist hvor nervøs jeg var om jeg ikke hadde kjent liv på et par timer, siden han var aktiv 24-7. Så bestemte meg for og ikke utsette meg for unødvendig bekymring denne gangen. Anbefaller det til dere som er av den nervøse typen. Men jm min fraråder meg og bruke den, for det er mer enn nok og sjekke de gangen jeg er der (4 ganger *dån*). Hun mener det er farlig og bruke den for mye. Men er jo en mellomting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 8 dager fra jeg bestilte den til den lå i postkassa.

 

Jeg også mener at det må være opp til hver enkelt om man tar sjansen ved å kjøpe et slikt hjelpemiddel. Jeg vet at det kan være vanskelig å finne lyden, men i stedet for å bekymre meg til en hver tid, nøyer jeg meg da med de gangene jeg evt ikke finner noen hjertelyd. Og jeg vil ikke bruke den ofte, bare når usikkerheten herjer. Og tro meg, idag gjør den ikke det etter at jeg i går hørte et jevnt fint hjerte.

Nå vet jeg hvertfall at jeg fortsatt er gravid, etter å ha gått i ukesvis uten særlig med symptomer! Og det er det viktigste for meg nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang evt risiko:

Anbefaler dere som vurderer kjøp av dette å surfe litt etter informasjon på nettet og evt ta en prat med lege eller jordmor før dere anskaffer doppler til hjemmebruk.

 

Det advares i litteratueren mot å bruke doppler unødig, så dere som skaffer dette bør nok gå inn for moderat bruk, dvs sjeldnere enn ukentlig. Man bør også begrense bruken i tid, dvs kun noen ganske få minutter av gangen. Dette er utstyr som er utviklet for bruk av fagpersonell, med de begrensningene det naturlig innebærer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare fortelle at Angelsound'en kom i dag og at den var en fin investering. Fant hjertelyd nesten med en gang:) Har ikke planer om å bruke den i tide eller utide, men er fornøyd med å få slippe ned skuldrene for denne gang iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gla for babywatcheren min. Har vært syk i helgen og ikke fått i meg vått eller tørt på 2 dager og ble så klart bekymret. Og da er babywatcheren god og ha=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!

Hei jenter!

 

Jeg har en babywatcher og har tenkt til å bruke den i TIDE OG UTIDE!!!

Jeg er rådet til det ettersom jeg værer tvillinger og kun har en morkake. Det er derfor fare for at denene tvillingen ikke får de han eller hun trenger, så derfor bør jeg sjekke hjerterytmen både morgen og kveld - hilsen legen!!

Nå har jeg ikke kommet inn i noen god rutine på det enda, men holder på med saken.

Mye literatur sier også at det ikke er farlig å bruke disse apparatene.

I følge med babywatcheren står det at den er ufarlig for fosteret, og det følger med entabellbok for å notere hjertelyden.

 

Men ja, opptil enhver enkelt.

 

Jeg blir nok en storbruker, da jeg helst vil inn til legen kjappes mulig om hjertelyden er svakere enn normalt. Da er det større sjane for å redde de to jeg har i magen.

Det er i allefall dettelegen rådet meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...