*Super*Mamman* Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Eller hver for seg? Jeg vassker det hver for seg, men er kanskje ikke nødvendig det?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg gjør det. Blått, rødt, brunt, svart og alle "mørke" farger går i en vask hos meg. Går helt fint det, men jeg burde nok foreta jomfruvasken av plaggene hver for seg - et par røde har blitt litt tammere i fargen når jeg har vasket det sammen med splitter ny dongri feks.
nr.4 i oktober Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Nei. Jeg er veldig nøye på å vaske like farger hver for seg.. Her har vi forskjellige skittentøyskurver til mørkt (blått, svart, grønt osv) til rødt/ rosa og til gult/hvitt. Holder klærne pene mye lenger, fargene bevares som de skal osv.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg skiller kun på lyse farger og mørke farger. Hvitt, beige og lysblått sammen. Rød, brun, mørkgrønn, mørk blå, sort + jeans i en vask. Barneklær blir stort sett vasket som hvite klær på 60 grader, med unntak av klær med sterke farger jeg redd kan farge av. Klærne holder seg pene i fargene, det er andre grunner for hvorfor de kasseres etterhvert.
blirjegsnartmamma Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 sammen - så lenge det er mørke blått og mørkerødt.. hender jeg vasker spearate farger, men blir så sjelden en ordentlig maskin ut av det.
Gurine Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Skiller klærne i tre dunker, en for rød vask, med alt av rødt, rosa og brunt oppi, en for mørk vask, med alt av blått, mørke grå og sort osv, og en for lysvask, som kan være hvitt og gult og lys grå. Mange av de røde klærne farger, og sambo vil neppe ha rosaskjær på buksene sine Dessuten så fylles dunken med rød-vask opp ganske kjapt med tre (snart fire) jenter i huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå