Gå til innhold

Hva gjør man når samværsavtalen blir brutt allerede første gang?

Vilde*

Anbefalte innlegg

Vi skrev en avtale for samvær med datteren vår, og etterhvert babyen som kommer, nå uka som var... I følge den skulle han komme og være med oss nå på lørdag, avtalte at han skulle komme kl 12.

Klokka blir 12 og vi venter... Prøver å ringe han halv ett, men får mobilsvarer. Prøver noen ganger til og får det samme...

Klokka 3 ringer jeg moren hans for å høre om hun vat om det har skjedd noe som gjør at han ikke fikk kommet og ikke fikk gitt beskjed..

Joda, da er han der og har vært der hele dagen, ikke for å hjelpe til med noe eller noe sånt, bare vært der sammen med den nye dama si (Regner med de er offisielt sammen når han tar henne med til forledra sine iallefall...)

Jeg får snakke med han og da sier han at han glemte det... Hallo? Glemte at du skulle ha samvær med dattern din for første gang?

Så, hva gjør jeg nå, lar han få sjansen neste helg og tar det derfra, eller bør jeg snakke med noen på Familievernkontoret om at han allerede første gang svikta?

Fortsetter under...

Sørg for å ha vitner også... For eksempel kan du få han til å innrømme disse glemslene sine på sms, så har du håndfaste bevis dersom dette fortsetter å være et problem.

Dersom du har vitner eller skrevne ord, så står du også sterkere fordi det ikke bare blir ord mot ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...