Gå til innhold

Jeg vil ned noen kg i sv.skapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 101 kg nå og tar sikte på å gå ned 12 kg i sv.skapet. Er foresten 171 cm høy. Jeg vet at man sier at man ikke skal slanke seg, men jeg mener at ved å følge grete roede samt å gå en tur om dagen vil ha et meget sundt liv.Dessutten er ikke GR en slankediett men en kostholdsendring. Jeg har foresten gått ned 5 kg smertefritt nå før jeg ble gravid.

Dette er sånn grovt regnet hva jeg skal ha i meg om dagen:

8 skiver brød med pålegg

3 glass melk

3 frukt

3 poteter

1,5 stk biff/fisk/kyllingfile

Massevis av grønt

Hvis jeg klarer å gå ned bitte litt på dette mens jeg er gravid så kan jeg ikke skjønne at mengden mat skal være så skadelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vell ikke skadelig så lenge du spiser :)

er jo bare å spise sundt og røre seg :) ikke stoppe og spise :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg spiste ultrasundt i svangerskapet mitt,og begynte det hele med å gå ned 10 kg på noen måneder,- uten å slanke meg egentlig. Men jeg gikk opp dette pluss litt til etterhvert igjen,- spiste fortsatt sundt,men svangerskapet i seg selv gjør at man går opp i vekt... Samt hauger av vann i kroppen. Hvis du ikke setter deg kilomål, for dette er så ustabile mål i en graviditet,men heller bare fokuserer på å spise sundt og røre på deg, så går det helt sikkert nedover i vekt uansett. Men husk, om enn du holder deg på samme vekt igjennom svangerskapet så er dette også egentlig å gå ned,siden kroppen jo "skal" gå opp i et svangerskap.

Knotete forklart men om du skjønner hva jeg mener? ;)

Spis sundt, gå tur, men ikke sett deg kilo-mål som ikke-gravide har...De blir ikke realistiske for deg å nå...

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Det er kjempebra at du vil leve sunt nå som du er gravid :) Hurra for det!

Jeg har også lagt om kosten og begynt å svømme. Jeg er 11+3 på vei og har ikke gått opp et gram enda.

sist gang gikk jeg opp 33 kg, og da hadde jeg gått opp hvertfall 5 kg de første tre mnd, så dette lover godt :)

jeg hadde 3++ på ødemer sist da, og gikk ned 17 kg på sykehuset, så jeg blir nok like ille plaget med vann denne gangen desverre, men det rår vi jo ikke over! Er allerede 1 på ødemer.

Jeg svømmer 700 meter 4 ganger i uka og går tur på søndagene.

Spiser ofte og lite og magert og sunt.

Jeg har ikke som mål å gå ned - men å holde vekten stabil, sånn at man i utgangspunktet hadde gått ned men pga. svangerskapet går det opp i opp om du skjønner :)

dette er en kjempeanledning til å lage seg flotte nye og sunne vaner, kg kommer til å renne av etter at ungen er ute.

Skrevet

Det viktigaste er å ikkje tenkte på at ein vil ned i vekt. Men, ha eit sundt kosthold og i fysisk aktivitet. Og sjølvsagt styre unna alt av falske kalorier. Men, å begynne å tenke på kor mykje av det sunne ein putter i seg, vil eg ikkje brydd meg om. Innimellom krever ein meir meir mat pga at ein trenger meir energi når ein har barn i magen. Ha heller fleire måltider for dagen så ein ikkje blir kjempesvolten til kvart måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...