Fikkennydeliggutt08 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg er i uke 35 og sliter med ekstrem halsbrann. Spiser lite men ofte som JM foreslo, og har vært en tur på apoteket hvor jeg fikk Gaviscon tyggetabletter. Men de fungerer ikke! Har noen noe tips som kan hjelper, jeg prøver hva som helst fordi det er så vondt!
Lille-My,75 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg har hatt det helt likt som deg. Prøvd alt mulig på apoteket men ingenting virker. Fant til slutt noe som i hvertfall virker for meg. Kanskje det kan virke for deg også. Prøv å spis en ordentlig dose med grønnsaker før du legger deg om kvelden. Legen min fortalte at grønnsaker gjøres om til base i magen, og derfor fungerer det veldig godt mot halsbrann. Men du må holde deg unna tomater, for de har visstnok ikke samme effekten. En liten pose med gulrøtter, litt kålrot, agurk, sukkererter etc. fungerer i hvertfall bra for meg. Lykke til :-)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Eneste som fungerer her, er lovehearts... Var slik forrige gang også. Har prøvd diverse fra apoteket jeg også, men brekker meg bare av dem. Er møkk lei av lovehearts nå, men de roer i det minste halsbrannen!
Rascal_4.11<3 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Har også ekstem halsbrann, lever på en blanding av nyco fruktsalt ( burde vel egentlig ikke bruke det så mye siden jeg den siste uken har blitt en mennesklig svamp :S men eneste som funker og som jeg ikke blir kvalm av) og lovehearts... Spiser også mandler og frukt/grønnsaker mellom måltidene.. Det har iallefall hjulpet meg endel, men blir ikke kvitt halsbrannen helt...
LilleLykkeMor Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde ikke overlevd uten gaviscon fra apoteket, men jeg må miksturen, ikke tablettene...
fru lykkelig Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg blir faktisk verre av å drikke melk. Det hjalp da jeg kuttet ut det. Gaviscon hjelper ikke når du ligger, men det skal den grønne pakken gjøre, husker ikke helt men jeg tror den het novoluxid eller noe i den duren.
Ferdig Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Jeg har hatt samme problem i begge mine sv.sk. Gaviscon funker heller ikke på meg. Gå på apoteket og kjøp Titralac, den fungerer på meg, ikke spis etter kl. 1900 og hold deg heeeelt unna brus (kullsyre). I tillegg er det lurt å bygge opp hodeenden når du sover. To puter eller lignenede. Loveharts er fullllllt av sukker og ikke særlig bra å tygge i seg hele tiden, Ikke hjelper det noe særlig heller. I alle fall ikke for meg. Lyyyyykkkkkee til.
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2008 Tusen takk for så mange bra tips. Jeg skal prøve alle, jeg må bare ellers blir jeg snart gal!! JM sier at det skal gå bedre når magen synker, kan bare håpe.
babygullz <3 vilde Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg har vært ekstreeeemt plaget, hjalp å drikke vann blandet med en teskje natron, eller bon aqua med kullsyre og sitronsmak:)
Lillehulligummi Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Hei, jeg har også slitt med mye halsbrann... Det som har hjulpet meg er faktisk dropsene "Love Hearts". Så ta deg en tur på butikken og kjøp noen ruller:-) Vet om flere det har hjulpet!!! Og de er god på smak og....
Reiki 73 Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Mandker skal også hjelpe, og hold deg unna kaffi og te og ting som gir ekstra syre i magen
M.G.K Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Jeg sliter også med halsbrann har funnet ut at et glass med h-melk før jeg legger meg hjelper meg gjennom natten,og om dagen så hjelper vannilje is.
gullfisken83 Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Jeg fikk ikke "lov" å kjøpe titralac på apoteket, det var ikke bra. Men fikk noe som heter link-tyggetabletter med peppermyntesmak. Virker litt på meg vertfall;)
LilleLykkeMor Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 He, he, forskjellige erfaringer her. Jeg må ha Gaviscon rett før jeg legger meg, hjelper meg når jeg ligger :-) Hvis jeg ikke tar det, får jeg ikke sove, da kommer halsbrannen løpet av minutter!
Høna08 Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 Link tyggetabletter fungerer kjempebra for meg også! Har levd på dem en måneds tid nå. Tar en med engang jeg får symptomene og da forsvinner de med engang :-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 8. september 2008 #16 Skrevet 8. september 2008 LINK er det eneste som funker her også
nybakt mams Skrevet 8. september 2008 #17 Skrevet 8. september 2008 Drikk masse vann med skrelt rå potet i... Ligg unna melkeprodukter, og ikke spis rett før leggetid. Spis hyppige små måltider... Jeg har også brukt titralac-tbl fra apoteket, jeg syns de fungerer greit.
Ferdig Skrevet 8. september 2008 #18 Skrevet 8. september 2008 Mange farmasøyter er lite villige til å selge Titralac, med argumentasjonen at det på sikt produserer mer magesyre. Jeg har også opplevd å nesten bli nektet å kjøpte dette på apotek i mitt første sv.skap. Jeg kan ikke bruke Link fordi jeg blir dårlig i magen av de (diraré). Både jordmoren min og ikke minst legen min sier at Titralac er helt ufarlig å burke nå, og at denne argumentasjonen (at det prod. mer syre) ikke er aktuell så lenge problemet er sv.skaps relatert og midlertidig. Legen sa sågar at jeg kunne ta så mange jeg hadde behov for. Heldigvis holder det med et par pr dag, rett før sengetid og dersom jeg legger meg nedpå. Bare en liten diresjon: Hun ene som nektet meg å kjøpe Titralac spurte meg hvor lenge jeg hadde igjen. Da jeg svarte ca. seks uker svarte hun, ja men det skal være sånne plager nå på slutten sånn at du blir lei og får lyst til å føde! Det var rett før jeg klabbet til damen! Sånt skal man ikke si når man ber om konkstruktiv hjelp på et apotek syns jeg. Du kan jo kjøpe Link og Titralac og se hva som hjelper deg. Det er ikke så dyrt:) Lykke til i alle fall!
tullemimor Skrevet 8. september 2008 #19 Skrevet 8. september 2008 for meg funker heldigvis gaviscon, men man blir jo en smule lei dem! og så sover jeg med TRE puter om nettene, halvveis sittende stilling, og da sover jeg godt igjennom hvertfall! (bortsett fra dobesøkene..) ellers har jeg hørt at et glass melk skal hjelpe:) lykke til:)
mamma til 2... Skrevet 8. september 2008 #20 Skrevet 8. september 2008 gaviskon tyggetabletter fungerer ikke!!!!!! du må drikke den flytende, da får du nok en litt annen opplevelse:)
lillemirakel!! Skrevet 8. september 2008 #21 Skrevet 8. september 2008 Akupunktur!! Hadde samme problemet som deg, ekstrem halsbrann..Kasta opp av det tilogmed, var helt jævlig..Har drøvtygd Link og galviskon og alt det der før jordmoren min satte akupunkturnåler på meg. Nå er det så og si vekk. Helt utrolig De fleste jordmødre kan sette det tror jeg, spør:-) Lykke til!
1Charlie Skrevet 9. september 2008 #22 Skrevet 9. september 2008 Hei Jeg er i uke 32, snart 33 og er EKSTREMT plaget av halsbrann jeg også. Hel forferdelig!!! Har ikke sovet ordentlig på 5 netter i skrivende stund, nettopp på grunn av dette!!! KASTER OPP OG GREIER! Prøvd Gaviscon tyggetabletter med det blir bare verre!! I dag har jeg kjøpt miksturen og håper dette hjelper, er så underærnert på søvn, dette ettersom jeg har begynt å få det midt på dagen også. Har vært i fin form hele svangerskapet, men de siste ukene nå har halsbrannen, og leggkramper, bare tatt helt av!
Karoline82 Skrevet 9. september 2008 #23 Skrevet 9. september 2008 prøv NEXIUM tabletter. de er på resept men hjelper absolutt!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå