Ingen_nick_ledig Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg lurer på hvor vanlig det er med sterk hodepine i svangerskapet? "Alle" jeg treffer synes det høres rart ut, ingen har hørt at det skal være en vanlig plage. Føler jeg syter... Og for dere som er / har vert plaget... Hvor lenge varte det? Jeg er nå i uke 15, og har sterk hodepine nesten hver dag... Har lyst at den skal forsvinne...
Milda72 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hei, Så leit at du har mye sterk hodepine. Jeg har hatt mye hodepine i starten på mine svangerskap. Det er kjempeslitsomt, men mye sterk hodepinne. For meg har det fungert bedre når jeg har fått delvis sykmelding og fått massasje (kanskje kan fysioterapi med massasje, hjelpe deg). Nå er jeg i uke 24 og mye, mye bedre. Håper du snart blir bedre!!!
Itsrejk Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Pass på at du får sjekket blodtrykket ditt, fordi sterk hodepine kan være et tegn på høyt blodtrykk. Hodepinen kan selvfølgelig ha mange andre årsaker (du drikker feks nok vann?) - men sjekk for sikkerhets skyld blodtrykket. God bedring!
gullet0305+09 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Hei Jeg har også mye hodepine og har ikke sett at det er en "vanlig" plage. Hos meg kan det også utvikle seg til migrene. Det er slitsomt når en ikke kan ta noe videre smertestillende. Jeg er i uke 16 nå, og håper det skal avta. Jeg hadde mye hodepine i forrige svangerskap også, men det gikk over etter hvert. Husker bare ikke helt når det slapp taket. I natt har jeg hatt det helt grusomt, så jeg har veldig lyst at det skal forsvinne jeg også!!
Viktoria :) Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Jeg har også hatt mye hodepine, spesielt i 1 trimester. Har lest flere steder at dette er normalt for gravide (legen min sa også det) - har med hormonnivåer å gjøre. For meg hjalp det ikke å drikke mye vann eller ta paracet, men merket at det ble verre hvis jeg stresset eller sov dårlig. Nå er jeg i 21.uke og plages lite av det lenger, bare innimellom hvis jeg er veldig sliten. Vedder på at det blir bedre for deg også etterhvert! På slutten av svangerskapet, i 3 trimester, så kan hodepine være et tegn på svangerskapsforgiftning, dersom du også utvikler høyt blodtrykk. Men så tidlig som du er nå, så bør ikke dette være et problem. Blodtrykket ditt blir forresten sjekket på hver eneste kontroll hos lege og jordmor. Lykke til! Håper du snart føler deg bedre!
Lemonia Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde også mye hodepine i begynnelsen av svangerskapet. Fikk noen migreneanfall (noe jeg ikke har hatt på lenge etter at jeg sluttet med p-piller) og også sterk spenningshodepine i bakhodet. Mot uke 20 begynte det å avta og siden da (er uke 27 nå) har jeg vel ikke hatt hodepine i det hele tatt.
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Har og slitt med hodepine over langre tid nå. WEr blitt 50 % sm pga dette. Håper det hjelper!Ellers kan du trygt ta paracet for hodepine.
jippi*gravid!! Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Alternativet til smertestillende kan være akupunktur...plagdes selv med sterk hodepine...helt fram til nå. Prøvde dette selv...med god erfaring, og anbefaler akupunktur på det varmeste.
Gammelamazon Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Første svangerskap var jeg kvalm frem til rundt uke 16 - deretter kom hodepinen, som varte et par måneder... Stresset endel på den tiden, så jeg satte det først og fremst i forbindelse med det. Begynner imidlertid å lure på om det ikke bare er stress, siden jeg i dette svansgerskapet igjen nettop har blitt ferdig med kvalmen, og igjen merker at migrenen kommer snikende! Nok en gang i uke 16! Stresser litt nå, også, men ikke SÅ mye, egentlig. Blodtrykket er lavt, så noe svangerskapsforgiftning er det nok ikke (litt tidlig, uansett). Jordmor (som for øvrig presisterte at hun ikke er medisiner) spekulerte litt for seg selv da jeg snakket med henne i går - i andre trimester begynner ofte blodårene å utvide seg endel/"gir litt etter" - kanskje det har noe å si for hodepine? Uansett, man får vel bare prøve å roe ned så godt det lar seg gjøre, få frisk luft, drikke mye vann, osv - og håpe at det gir seg til slutt!
Venter nr. 3 i mars Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Er nå sykemeldt pga hodepine et par uker framover. Er i uke 17. Skal prøve med fysioterapi for å se om det går over. Mitt blodtrykk og alle blodprøver er normale. Urinprøvene også. Musklene er imidlertid som fiolinstrenger, og jeg tror jeg begynner å få betennelse i ei skulder. Det er forferdelig slitsomt med evig hodepine, og jeg håper det ordner seg for oss begge!
Sølvi77 Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Jeg hadde hodepine i uke 16-18 med førstemann. Har aldri hatt så vondt før ingenting hjalp! Tror jeg var hjemme fra jobb et par dager. Det er viktig at du sjekker blodtrykket for å utelukke svangerskapsforgiftning! Hos meg var alt i orden og legen kunne fortelle at det er veldig vanlig med svangerskaps-hodepine. Har i etterkant hørt at det er flere veninner som har hatt en uke eller to med sterk hodepine. Jeg har innimellom migrene, men dette var verre! God bedring! -drikk masse vann, styr unna koffein...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå