Gå til innhold

Antibiotika under svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en gutt med sterke kolikksmerter over en tid... Og prøvde kiropraktor uten store endringer.. Etter et par dager var han igang igjen..

Etterhvert prøvde vi akupunktur, og første det ble spurt om var om jeg fikk antibiotika under svangerskapet, noe jeg gjorde.

Behandleren fortalte at dette var nok grunnen.

Antibiotikaen har kommet i kroppen til fosteret og drept både gode og dårlige bakterier i tarmen. Dette tar tid å bygge opp igjen. Barnet har nå nesten ikke tarmflora, og når han skal bryte ned mat gir dette sterke kolikksmerter og luftsmerter...

HVORFOR HAR IKKE NOEN FORTALT MEG DETTE FØR?? hehe... Dette er visst kjent hos voksne mennesker, men få tenker at dette kan gjelde spedbarn også.

Heldigvis er dette lett å behandle.

Vi har kjøpt et kosttilskudd på helsekosten som skal tas en gang i døgnet.

I tillegg til dette satte akupunktøren noen nåler.

Gutten vår ble en helt annen hutt etter bare noen timer! Nå ser vi ikke tegn til kolikksmertene!

Helt utrolig, men sant!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig....hvorfor sier ingen noe om dette før vi putter innpå m antibiotika!

takk for opplysningen....nå ble jeg litt klokere:) min gutt har også masse magetrøbbel og veldig vondt! vi har prøvd ALT!!!!!!!

hva slags helsekostprodukt tar du?

hvor satte akupunktøren nålene? vi har vært hos akup men da har han fått i hånden (for tarmer) og hodet (for søvn).

vi har også gitt han infacol i litt over et døgn nå men det tror jeg vi fortsetter med litt til for det har roet seg litt.

Skrevet

Ja det er en viktig opplysning synes jeg.. tror nok dette gjelder mange kolikkbarn desverre..

akupunktøren satte en nål i hver fot, samt en litt lenger opp nesten oppe ved kneet (forsiden..)

Vi var til to behandlinger, merket tydelig bedring timer etter. Han ble først krakilsk et par timer for så å sove og sove... Noe også akupunktøren forberedte oss på!

Kosttilskuddet vi har kjøpt heter NDS Probiotic, spes for spedbarn/barn. Dette er vanlig middel for voksne i samme situasjon, men det finnes altså et middel som er beregnet på barn.. Det er ganske dyrt, men verdt alle pengene, iallefall her i gården!

Vi fikkk beskjed om å fortsette med boksen til den var tom, siden dette tydeligvis funket!

Middelet gis en gang om dagen, helst like før leggetid.

Kosttilskuddet tror jeg rett og slett tilfører bakterier til tarrmen.

Hør med akupunktøren, om hun har hørt om dette!

Det er flere som ikke har hørt om dette, men som synes det høres logisk ut..(Unntatt leger da... uff og uff..)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg skuylle akkurat til å skrive ett innlegg om det med antibiotika og skrikende baby men tenkte jeg skulle kikke nedover på gamle tråder først og fant da denne. Jeg begynte på antibiotika for 9 dager siden...og igår fant vi ut at det måtte være dette som var grunnen til at gutten vår hadde blitt en skikkelig skrikerunge den siste uka. Jeg kuttet ut ALT av mat (er jo ikke mye som er igjen når man har kuttet all risiko.mat) og likevel fortsatte skrikinga, vi holdt på å stryke med av utmattelse!! Igår bestemte vi oss for å gi han morsmelkerstatning i et døgn og se om det hjalp. Det virker som det hjalp og da skjønte vi sammenhengen...eller dvs, det er jo ikke 100% sikkert at det er antibiotikaen som har skylda men....jeg er ganske overbevist, særlig siden jeg ser det er andre som har slitt med dette også.

Imorra er jeg heldigvis ferdig med antibiotika-kuren. Men er det sånn at jeg må gi han kosttilskudd altså...tenkte kanskje at sålenge jeg var ferdig med kuren ville det gå over av seg selv jeg...? Men da prøver jeg det....løper på apoteket å kjper med en gang! Men trenger vi dra på akupunktur med han i tillegg tror dere?

Åhh..fantastisk hvis dette er løsningen...:) håper håper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...