Olsokmamma Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jenta mi er straks 6 uker, og jeg koser meg gløgg. Eneste skjæret er det at jeg er så svimmel. Kjennes nesten som jeg er ruset, noe jeg selvfølgelig ikke er, nja lykkerus da. Men til saken. Jeg drikker masse vann, og av den grunn renner jeg på do også, fordi jeg trodde kanskje svimmelheten kom av det at jeg drakk for lite(noe jeg egentlig visste jeg ikke gjorde)Tenkte jeg skulle ringe legekontoret i dag, i tilfelle dårlig blodprosent. Det kommer plutselig, det kjennes som om verden bølger rundt meg, som om jeg nettopp har gått av en karusell eller noe sånt. Også må jeg liksom konsentrere meg om det jeg skal. Det gir seg når jeg legger meg flat, dvs i sofaen eller senga. Noen som har det slik?
Gjest Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Kan være at du har lite blod. Jeg var slik etter fødselen. Jeg mistet to liter blod og måtte få to blodoverføringer før jeg klarte å stå på beina. Etterpå tok jeg jerntabletter og c-vitaminer. Nå må jeg ta multivitaminer for å være i bra nok form. Prøvde noen dager uten, men da ble jeg skikkelig slapp. Hadde jeg vært deg ville jeg gått til legen. Bedre å få sjekket det med en gang :-)
Hikken Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Spis jern! Hadde det på akkurat samme måte, svimmelhet skyldes ofte lite jern :-)
Trulte76 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 kanskje du har litt lavt blodtrykk? Blodtrykksfall. Eller så kan det være som du nevte lav blodprosent.
Simbasa Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Jeg har hatt det slik og hos meg var det lite jernlager. Blodprosenten var ok. Men ikke ta jern uten å sjekke jernlageret (så sant du ikke vanligvis har lavt jernlager). For høyt jernnivå kan gi samme symptom, og mer jern kan da skade leveren. Blodprosent og jernlager kan de sjekke på legekontoret. Du trenger oftest ikke legetime for å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå