♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jenta vår har startet med grøt, og får nå 2 måltider med grøt om dagen, og hadde veldig vondt i magen igår, og idag kom det ut noe skikkeligt hardt i bleia =o/ Hun får fortsatt morsmelk, men også litt erstatning (nan) når det til tider er for lite melk hos meg. Vet at man kan blande malt i mme. Men er det det beste alternativet, eller finnes det andre ting? Hun spiser ikke så mye frukt enda, men får litt banan. Kanskje burde jeg lage litt fruktmos?? Blir takknemlig for alle tips som kan hjelpe =)
Histepist Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Her skjedde akkurat det samme. Etter full stopp i over en uke kom det! Da hadde vi gitt han sviske saft og malt i flere dager. Men det som jeg tror hjelp mest var olje, hvis du gir henne matolje på skje eller i maten og smører litt rundt endetarmsopningen. Banan virker forstoppende, så jeg ville nok ventet litt med det. Lykke til
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Kanskje jeg kan ta litt olje i grøten da. Hvilken type? Og banan får jeg kanskje "legge på hylla" da. Takk for tipset.
anonymus 2 små Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Her måtte vi begynne med laktulose... Han var hard i magen hele tiden, gikk 4-5 dager mellom hver avføring, og når det kom var det veldig hardt. Prøvde malt, sviskemos og olje i maten uten virkning. Nå bæsjer han annen hver dag og er veldig fornøyd.
gulda Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Laktulose her også! Hjelper veldig. Sviskesaft har ikke hatt særlig effekt her i gården..
smurfelise Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 har delvis samme problemet her, men han får sviskemos daglig. samt olje som nevnt over her. blander inn 1 teskje i grøten, og det har hjulpet mye.bruker vito optimal etter leges anbefaling for den er sunn, og er lukt- og smakfri
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 Tusen takk for svar jenter. Jeg får prøve meg litt frem, og se hva som kan hjelpe =)
ubuntu Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 i tillegg til fruktpure¨og grønnsaksmos, sviskemos, malt og olje... (vi har prøvd alt...!) vil jeg anbefale å prøve å gi HIPP MME istedet for NAN. Det gjorde utslaget her!!! Lykke til!
BEA-77 Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Her i huset er det fem-seks skeier med sviskemos til kveldsgrøten som gjør susen...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2008 Nå har jeg gitt henne litt sviskepurè (noe hun likte veeldig godt) så får vi se om det kan hjelpe litt =)
Gjest Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 stor ts malt i grøt morgen og aften, to-tre ts sviskepurè til hvert måltid. han elsker sviskepureen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå