Gå til innhold

Beste tips for hard mage på baby 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har startet med grøt, og får nå 2 måltider med grøt om dagen, og hadde veldig vondt i magen igår, og idag kom det ut noe skikkeligt hardt i bleia =o/ Hun får fortsatt morsmelk, men også litt erstatning (nan) når det til tider er for lite melk hos meg.

Vet at man kan blande malt i mme. Men er det det beste alternativet, eller finnes det andre ting?

Hun spiser ikke så mye frukt enda, men får litt banan. Kanskje burde jeg lage litt fruktmos??

Blir takknemlig for alle tips som kan hjelpe =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skjedde akkurat det samme.

Etter full stopp i over en uke kom det! Da hadde vi gitt han sviske saft og malt i flere dager. Men det som jeg tror hjelp mest var olje, hvis du gir henne matolje på skje eller i maten og smører litt rundt endetarmsopningen.

Banan virker forstoppende, så jeg ville nok ventet litt med det.

Lykke til :)

Skrevet

Kanskje jeg kan ta litt olje i grøten da. Hvilken type?

Og banan får jeg kanskje "legge på hylla" da. Takk for tipset.

Skrevet

Her måtte vi begynne med laktulose... Han var hard i magen hele tiden, gikk 4-5 dager mellom hver avføring, og når det kom var det veldig hardt. Prøvde malt, sviskemos og olje i maten uten virkning.

Nå bæsjer han annen hver dag og er veldig fornøyd.

Skrevet

Laktulose her også! Hjelper veldig. Sviskesaft har ikke hatt særlig effekt her i gården..

Skrevet

har delvis samme problemet her, men han får sviskemos daglig. samt olje som nevnt over her. blander inn 1 teskje i grøten, og det har hjulpet mye.bruker vito optimal etter leges anbefaling for den er sunn, og er lukt- og smakfri

Skrevet

Tusen takk for svar jenter. Jeg får prøve meg litt frem, og se hva som kan hjelpe =)

Skrevet

i tillegg til fruktpure¨og grønnsaksmos, sviskemos, malt og olje... (vi har prøvd alt...!) vil jeg anbefale å prøve å gi HIPP MME istedet for NAN. Det gjorde utslaget her!!! Lykke til!

Skrevet

Her i huset er det fem-seks skeier med sviskemos til kveldsgrøten som gjør susen...

Skrevet

Nå har jeg gitt henne litt sviskepurè (noe hun likte veeldig godt) så får vi se om det kan hjelpe litt =)

Skrevet

stor ts malt i grøt morgen og aften, to-tre ts sviskepurè til hvert måltid. han elsker sviskepureen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...