Gå til innhold

Tips til dåpsgaveønsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe med gode tips til hva vi kan ønske oss i dåpsgave til gutten vår, av all familie som spør om det. Jeg og sambo er enige om at masse sølvforgylte greier som ikke har noen funksjon, men bare skal være pynt ikke står øverst på listen vår. Vet vi får voksipose og tripptrapp-stol av besteforeldre. Andre ideer om ting som kan være fint å få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en ting jeg ønsket meg til dåpen var sånn dåpsattest rull! det er så kjekt! da vet man alltid hvor man har dåpsattesten hen og den holder seg fin i mange år!! :D

Skrevet

Redningsvest,sangbøker,barne servise,barne cdèr

Skrevet

Av det fineste datteren vår fikk i dåpen var mange smykker (bla. "min første diamant":)...), som snuppa kan ha glede av så lenge hun måtte ønske å bruke, Labb&Line konto med penger på samt andeler i fond.

Skrevet

barneservise i porselen. Det angrer jeg på at barna ikke ønsket seg, så det skal de få til jul :)

Skrevet

Sølv er vanlig å gi/få i dåpspresang, men mye av sølvtingene som er laget som "dåpsting" er jo egentlig ganske unyttig. Vi fikk masse sølv til våre to små, men det som vi er mest fornøyd med er

- barnebestikk (det har vi brukt masse)

- lysestake (den er vakker på hylla deres nå - med dåpslyset i, og den kommer til å bli brukt av barna når de blir store også)

Ellers er vi veldig glad for eventyrbøkene. De er vakre og flotte å ha fremover.

Skrevet

Sølvkopp - den skal han få drikke melk av hver dag (når han begynner med det)

Barneservise og barnebestikk - har brukt masse til grøt og middagsmat

Sangbok/eventyr - den har vi også brukt mye

Fine sølvlysestaker - vi låner de til han blir voksen

Penger på fond

Det var noen av tingene vi var glade for at gutten vår fikk:)

Skrevet

Vi har fått mye flotte gaver til ungene vår, men noe av det jeg har satt mest pris på, er dåpsattestrullene, rammene i stål, og smykkene =)

Guttungen fikk et gullsmykke, men en pytteliten ring på - det er så fint!

Skrevet

Dåpsattestrør fikk han, for det var noe vi så på som unyttig så ble byttet

Men ble glad for: sølv skje og gaffel med gravering, sølvkopp, sølvramme og barneservice samt endel bøker (eventyr, sang, rim&regler)

Fikk også endel penger som står og godgjør seg på konto, rett under 30 000,- har han tilsammen nå. Og medlemskap i boligbyggelag om dere bor i nærheten av en by som har dette.

Skrevet

Takk for alle tips. Fikk noen ideer som kan overbringes til familien nå.

Skrevet

Jeg kan ikke fordra sølv. KLarte nesten å unngå det, bortsett fra familien hans som ikke gir annet....

Sambo ønsket seg dåpsattest, så det fikk vi, masse smykker, men jente her da.. fotoalbum, ramme med slektstre i stål inni og plass til bilder av alle sammen, barnebestikk i hardanger, kopp (å du som metter...en del av service) armbånd

Ellers tipser jeg om teppe. Fantastisk kvalitet, og nydelig arbeid. Kjempefint!!!

http://www.barneparadis.no/comersus/store/comersus_listItems.asp?idCategory=278

Ellers vet jeg mange får stol eller lignende med namn og dato på. Sånn påmalt motiv og sånn

Skrevet

Av de gavene vi fikk er bestikk og en morsom kakeform (hest, fra cacas) mest brukt. Kakeformen brukes alltid til bursdagskaken her i huset. Ellers er en nyåpnet konto, der det settes inn en liten pengegave enten til jul eller bursdag fram til konfirmasjon ganske smart, synes jeg. Da er jo konfirmasjonsgaven i boks også!

Skrevet

Første mann fikk bæremeis...og nr 2 og 3 har fått tripp trapp stol....supre gaver=)

ellers har dei fått, smykker ,rammer,bunadssølv,penger,bøker,barneservice,armbånd,sånn ramme til å henge på veggen,med bilde i som du skal gravere inn alle data om barnet, album,kler....

mange fine ting ein kan ønske seg....

Skrevet

Vi ønsket oss sånn bilde ramme man kan gravere på så nå har vi alle sine hengt opp på peisen med dåps bilde i :)

ellers fikk vi barne forsikring, penger på konto vi har oprettet, måletavle, tripp trapp stol, +++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...