Turte79 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hei igjen:) Vi har nå vært å hatt tre forsôk i Trondheim (2 forsôk som er gjeldende). Kunne tenkt oss å fått satt inn to egg neste gang for det er jo evt det siste... Men det gjôres ikke i Trondheim, så jeg lurer på hvor lett det er å bytte sjukehus til ett sted det gjôres? Må vi evt sôke helt på nytt og plasseres på vent og bakerst? Eller er det slik at når du har begynt ett sted må de 3 forsôkene som "betales" av staten tas på samme plassen? Lurer jeg altså Noen som vet?
teila Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hei Du kan helt fint bytte sykehus siden det er fritt sykehusvalg i Norge. Jeg tok det første forsøket på Ullevål og de to siste på Riksen og måtte ikke stå i ny kø.
Turte79 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Så bra! Men vet du om de setter inn to egg der å hell er dem like strikse på det å sette inn kun ett som i Trondheim?
Gøril og Jesper :) Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 For å sette inn to egg tror jeg du helst må være i en privat sektor. Men kanskje Porsgrunn? Vet at ullvål, riksen og st.olav er kjempestrenge på dette.
Gjest Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Haugesund setter inn to egg. Riksen har jeg hørt de gjør det i noen tilfeller.
Turte79 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2008 Jaja da blir det vel kanskje bare ett neste gang å da... Jeg får hôre med st.olav å dem sier, men da vet jeg at det er det samme med alle behandlingssteder:) Har jo egentlig gode egg å så det er jo egentlig gode odds på bare ett å men to gir bedre odds enn ett:))
Kanskje i år? Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Min erfaring: Hadde 2 ICSI forsøk med 2 påfølgende fryseforsøk i Tromsø, og søkte om overføring til Riksen i mai/juni i år. Fikk avslag på søknaden med begrunnelse om lite kapasitet, og at behandlingen allerede var påbegynt i Tromsø. Har ringt og sjekket om Riksen har rett til å avvise pasienter med tanke på fritt sykehusvalg - og det kunne de så lenge de begrunnet med lite kapasitet. Riksen har for tiden stor pågang.
MK73 Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Dette er ikke svart/hvitt... Det er riktig at flere av de offentlige klinikkene er strenge på dette, men det betyr ikke at de aldri setter inn to egg! Av mine fire innsettinger på Ullevål, så fikk jeg inn et egg to ganger og to egg to ganger. Dette avhenger av mange faktorer: Alder, hvor langt man er kommet i forsøkene, hvor mange egg man får ut og hvor mange som er gode nok til å sette inn, hvor mange som er fryst ned sammen og så overlever opptining etc. Jeg foreslår at du tar en prat med St.Olav om under hvilke omstendigheter de evt setter inn to - så kan du gjøre en vurdering på det grunnlaget.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg var igjennom to forsøk i Haugesund. Begge gangene ble vi tilbyd to egg, men vi valgte 1 egg på første forsøket og 2 egg på andre forsøket. Etter at jeg hadde svart her inne i går, fant jeg et hefte vi fikk på Riksen i sommer. Der står det at de setter inn et eller to egg. Kommer an på alder, antall forsøk o.l. Lykke til!
Turte79 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2008 Tusen takk for svar:) Må nok ta en liten god prat med st.olavs da ja:) Ordner seg nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå