Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Del Skrevet 7. september 2008 Oi, plutselig er det "bare" 10 uker igjen til termin! Tida går både fort og sakte. Merker det begynner å melde seg en del tanker både om fødsel og forventninger til alt det nye. Noen som har lyst til å være med å skravle litt den siste tida? Jeg har termin 19. nov, og venter en lillebror til sønnen vår på 3,5 år Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla74 Skrevet 7. september 2008 #2 Del Skrevet 7. september 2008 Ja nå begynner alle tankene :-) Bekymringer, glede, forventninger... Har termin 13. nov, og for min del er det første gang. Begynner virkelig å grue meg til fødselen. Kan vel nesten sammenligens med fødselsangst. Har klart å fortrenge det til nå, og holdt meg unna alle som har snakket om fødsel :-) Men nå kjenner jeg at jeg virkelig begynner å grue meg til den biten Enig i at tiden går både fort og sakte. Mangler en god del som skal shoppes enda, så i så måte går tiden litt for fort.. På den andre siden tenker jeg, OJ, skal jeg virkelig "vokse" i 10 uker til :-) Har valgt å ikke få vite hva vi venter, kjenner at spenningen rundt dette vokser nå, Tro om det er gutt eller jente? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/#findComment-138637713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Del Skrevet 7. september 2008 Hei Bobla74 - koselig at du hengte deg på Det er utrolig spennende med førstemann, alt er jo helt ukjent. Også tankene og frykten såklart, kjenner meg veldig igjen i følelsene dine fra jeg gikk gravid med nr 1. Jeg orket heller ikke høre noe om fødsler, før jeg plutselig 3 uker før termin plutselig bare "måtte" lese alt som hadde med det å gjøre Og uansett ble det helt annerledes enn hva jeg hadde forestilt meg, og når man først er der må man på en måte bare følge med Hvis du er veldig redd håper jeg du tør ta det opp med jordmoren din, det kan komme veldig mye godt ut av en god samtale, men du må jo selvfølgelig være klar for det selv da. Du har noen uker igjen enda på å la tankene modne, håper spenningene dine vil løse seg litt opp ettersom termindato nærmer seg For min del må jeg nok si, at selv om jeg har vært igjennom prosessen en gang tidligere, er jeg superspent denne gangen også. Det er jo så "lenge" siden sist også, så føler nesten det blir som å gjøre det på nytt! Håper inderlig jeg slipper å gå og vente veldig lenge, forrige gang ble jeg satt igang 14 dager over termin. Denne gangen har jeg samme termindato på både UL og mens, så jordmor mente det var gode sjanser for å føde rundt den tida. Uansett blir jeg satt igang på dag 12 denne gangen, men syns det er lenge nok... Så spennende å ikke vite kjønn! Klarte ikke la være fristelsen vi, så her ble det 3D, så ikke kjønn på ordinær UL Gleder meg så utrolig til nurket kommer - hvem er han liksom? Og kan han se annerledes ut en den herlige lille-store poen vi har fra før?!? Det er så rart! Et helt nytt menneske liksom, ganske utrolig hva vi får til eller hva??? Du mangler en del på innkjøpslista ja, godt det ikke bare er vi som ikke er helt i havn enda Har det meste fra før vi da, så mest blir det å finne frem igjen, og supplere med det lille vi må ha nytt. Veldig praktisk med to av samme kjønn, og litt stusselig denne gangen og ikke bruke mange timer i baby-butikker Hvordan er formen din forresten? Ha en super søndagskveld Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/#findComment-138638148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisa90 Skrevet 7. september 2008 #4 Del Skrevet 7. september 2008 jeg har bare 8 uker igjen!!! da jeg var i uke 29 tenkte jeg plutselig "herregud, hva er det jeg har gjort!?" hehe! da gikk det plutselig opp for meg at jeg faktisk skal bli mamma! men jeg gleder meg utrolig mye! gruer meg litt også, siden det er førstemann og jeg ikke vet hva jeg går til.. men uansett så kommer alt til å gå bra, det vet jeg sikkert! gruer meg ikke mye til fødselen, ikke ennå værtfall:) jeg tror ikke jeg klarer å forestille meg hvor vondt det kan være, så det kommer nok til å komme som et sjokk på meg når tiden er inne! =P og jeg skal heller ikke ha epidural, vil heller bruke lystgass eller noe sånt. vi får se hva som skjer! jeg har termin 3 november, men tror jeg kommer til å gå over tiden.. håper ikke jeg må vente så lenge, for jeg er en tanke sliten og veldig spent på åssen han ser ut og enda mer spent på åssen den nye tilværelsen kommer til å bli! men dette skal bli kjempekos, det vet jeg sikkert!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/#findComment-138638341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttelure Skrevet 7. september 2008 #5 Del Skrevet 7. september 2008 Tittei:) nå er det under 10 uker igjen:) har termin den 15.nov:) menstermin er 17. så jeg håper snuppa kommer til termin.. jeg tenker daglig på når hun kommer.. er "livredd" for å gå overtid... klarer ikke å la være å tenke på det.. Fødselen bare gleder jeg meg til:) leser alt jeg kommer over:)! kommer sikkert til å bli vondere enn jeg noengang kan forestille meg.. men det er en smerte det kommer noe godt ut av det jeg prøver å tenke på også er det jo en helt fantastisk opplevelse.. jeg er veldig glad for at jeg er jente, og kan oppleve å bære fram ett barn:) og få kjenne det på kroppen. kjenne de herlig bevegelsene:)! seff ikke alt ved svangerskapet jeg er stolt av å få oppleve.. men vi er jo priviligerte tross alt:)! alt er på plass. Bilen henter vi torsdag:)!! jeg syns tida har gått fort hele veien:) og regner med det fortseter slik:) gleder meg til "innspurten":) til å bli ferdig med en eksamen jeg har neste uke og bare nyte dagene:) brodere, strikke:) gå tur:) treffe venner:)!! gleder meg til jula med baby:) det er en utrolig spennende tid vi har i vente gitt:)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/#findComment-138639223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myra Skrevet 8. september 2008 #6 Del Skrevet 8. september 2008 Har nesten 12 uker igjen (termin 29. november). Synes ikke tida har gått sakte til nå, men nå synes jeg 12 uker er leeeenge. Vi venter også en lillebror til sønnen vår på 3 år Blir veldig spennende. Gleder meg veldig til å få baby igjen. Sist grugledet jeg meg og var nesten mer spent. Synes det første tiden ikke var så gøy, var så usikker på alt. Men nå kjenner jeg at jeg har en annen ro og er veldig glad for å få gjøre dette på nytt med den erfaringen jeg tross alt har fått. Har holdt på å vaske og gjøre klar vogna i helga. Ellers skal jeg ta fått på å rydde å vaske opp babyklærne snart. Er i grunnen frisk og rask. Plages med å dovne bort i hendene, noe som er utrolig ekkelt. Skal til jordmor i dag og gleder meg til det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138637420-nedtellings-skravletr%C3%A5d/#findComment-138639768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå