Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg får rier før dato for KS??

Anbefalte innlegg

Har fått dato for planlagt KS, som er en uke før termin. Dette er mitt tredje barn, den første kom 2 uker etter termin, den andre kom 4 dager før termin. Hva skjer hvis riene begynner før det planlagte KS?? Vil de da stoppe riene og ta KS tidliger?? Noen som har opplevd dette??

Jeg skal ha planglagt KS siden jeg hadde en operasjon "down there" i sommer.

Fortsetter under...

Jeg ble operert for anal fistel. Lettere sagt, verkebyll. Har blitt operert for det tidligere, første gang 3 mnd etter fødsel nr. 2. Veldig ubehagelig. Hva er Rupturer eller fremfall?? Har ikke hørt om det.

3barnsmor, ruptur er når du revner til endetarmen under fødselen. Du blir sydd sammen igjen da. Og fremfall er når skjedeveggen er svak fra fødsel og blæren trykker på den, slik at skjedeveggen kan komme ut litt. Men, analfistel høres heller ikke noe greit ut!

Annonse

Hvis det ikke er så lenge til du skal ha det planlagte KS stopper de ikke nødvendigvis riene, men tar KS da:)

Hvis det er en stund til du skal ta KS (det varierer hvor lenge før sykehuset mener er for tidlig da) prøver de å stoppe riene slik at du kan komme tilbake igjen for det planlagte KS.

Jeg skulle ha planlagt KS med min nummer 2, men fødeselen startet 15 dager før den planlagte datoen (som var satt til 13 dager før termin). Vannet gikk, og det var 1 min mellom riene da jeg kom inn på sykehuset. De prøvde å stoppe riene (på grunn av at det kan være litt verre å sette spinalen mens riene pågår), men de klarte det ikke så da tok de KS med en gang. Vannet gikk 04.15 og jenta vår ble født 08.45:) Det tar litt over 2 timer å komme seg til sykehuset, så det gikk kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...