Gå til innhold

Hvor store var deres barn når de var 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange sier at gutten vår er stor for alderen, men jeg syns egentlig ikke det. Han er jo babyrund og sånn, men jeg synes ikke at han er spesielt rund. Når han får strikkeklær trenger han større størrelse en det som er angitt for alderen. Han er akkurat 9 mnd og bruker klesstørrelse 80. Han er 74 cm lang og veier 9,1 kg. Er han stor for alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt var 9,6 kg og 76 cm da han var 9 mnder og HAN er stor for alderen men det gjør ikke noe! stor og deilig gutt!

Skrevet

Høyrest temmelig normalt ut spør du meg :o)

Jenta vår er litt stor, ho var 73cm og 8830g då ho var 8 mnd. Det er ikkje kontroll ved 9 mnd her, så no er eg spent på 10-mndkontrollen på tirsdag :o) Har brukt str. 80 ei god stund.

Skrevet

Vi har hele tida fått høre at jenta vår er stor. Hun var 68 cm og 8,6 kg da hun var 9 mnd. Synes alle jeg hører om enten får høre at ungen er for stor eller så får de høre at den er for tynn og at de må begynne med tillegg. Synd at det må være så mye mas&kjas rundt dette med størrelsen på barna, de er forskjellige og de fleste vokser som de skal. Det må jo være greit at ikke alle er akkurat like store og lange vel?

Skrevet

Jenta mi var 9,8 kg og 74 cm da hun var 9 mnd. Hun var 3488 og 48 cm da hun ble født, så hun har vokst mye!! :D

Skrevet

hehe klumpen min er 8 1/2 mnd og da han var 7 mnd veide han 11,4 og 74 lang,han har flata mye ut og jeg tror ikke han har tippa over 12 kg,men er nok rundt 76/77 lang hehe han var 51 lang,38 rundt hodet og 4150 g da han kom t verden,ikke noe stress her på kontrollene me han,han ligger akkurat slik han skal i forhold til fødselsvekta si,spiser ikke mer enn andre eller noe,han er bare rett og slett stor,er en fordel å ha noe å gå på hvis han skulle bli syk oxo,men vi er da like glad i han fordeom ;) bruker str 74/80...

Skrevet

Vår gode babygutt var 9900 g og 72,5 cm på åtte måneders kontroll. Den siste uken har han vært forkjølet og hatt litt feber. Appetitten hans har derfor vært veldig dårlig. Da er det VELDIG godt å vite at han har litt å gå på:)

Skrevet

BEA- ikke stor synes jeg...vår er ikke STOR, men god, sånn som de skal være! Han er snart 8 mnd, 69 cm og 9300 g sist vi sjekka...! Og han er full av god energi og spiser godt, men ikke sååå mye. Folk er forskjellig, og jeg synes du skal DRITE i hve folk sier og mener om barnet ditt! Det er perfekt :)

Skrevet

Gutten min var 78.3 cm lang og 9970g når han var 9 mndr. Han er ikke spesielt rund, men laaaaang :-) Begynte å bruke str 80 når han var 7 mndr.

Skrevet

vår gutt var 10,7kg og 77cm på 9mnd kontrollen..

Skrevet

Da minsten var 9 mnd var han 78,5 cm og 12670gr, så synes vel ikke din kar er så voldsomt stor.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Nei, ser jo av svarene her også at han ikke er spesielt stor.

Jeg synes ikke han er stor i det hele tatt. Skal jeg tippe så blir han det en kaller lang og tynn. Syns han bør ha såpass å gå på som han har nå, kan jo bli syk og miste apettitten som dere skriver. Vi bruker str 80 i bodyer, men det kommer ikke av at klærne blir for trange, men korte i livet. Han har litt lang overkropp og kortere ben liksom. Og sånn er jo pappaen også. Blir bare litt lei meg når så mange kommenterer at han der er jo stor gutt. Han blir jo stor når han vokser opp. Stiller meg helt uforstående til disse kommentarene og har bare liyst til å rope at nei, han er ikke stor i det hele tatt. Fatter ikke at alle voksne føler sånn behov for å kommentere kroppene til disse små jeg. Kan de ikke heller si noe om at de er våkne, blide, søte osv i stedet?

Han er jo verdens nydeligste for meg og bør jo egentlig ikke bry meg, men har lurt på om det bare er jeg som har et urealistisk bilde av ham:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...