Puppesnuppa Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Han er 9 dager og kom til 3 uker før termin. Når førstemann var så liten var det mye mas og gnål og masse amming, mens nå er alt bare stille.. Jeg må vekke han for mat hver 3. time, på natten våkner han av seg selv etter 4 maks 5 timer. Til sammen er han kanskje våken 4-5 timer hver dag. Vi har nesten ikke sett øynene hans for han bare skal sove igjen etter mat. Er dette noe jeg bare skal nyte eller bør jeg være bekymret? Han har lagt på seg siden vi kom fra føden og han har våte bleier flere ganger i døgnet.. Siden jeg har bare førstemann å sammenligne med så bør jeg vel egentlig slutte med det, han var jo tross alt nesten en kg tyngre og hadde kanskje behov for mye mer. Uff, det er alltid noe å bekymre seg for synes da jeg
Hellinor Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Heldiggris :-) Det må nytes, men så klart kjekt å få kontak med sin nye tass. Det kommer nok :-)
Nattinatta Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Nyt det!! hehe Mer kontakt kommer!!
Trulte76 Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 nr 2 var sånn med meg Stile rolig baby som kunne sove lenge omgangen. nr 1 og nr 3 var mere våkne. og jeg gjorde ikke annet enn å amme.
Lillebror og stoerebror Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Nyt det! nr 1 hos meg hadde kolik og gråt hele dagen og sov nesten ingenting. Nå har jeg en på 5 uker som sover hele dagen og natta (oppe 4-5 timer på dagen).
Ranveig R Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Har same erfaring som deg ) Førstemann var ein slitsom baby som sov minimalt og var veldig uroleg, nr to sov så å seie konstant dei første to mnd. Første mnd sov ho heilt seriøst over 20t i døgnet. Ho hadde eit snev av gulsott (men langt under grensa for å trenge behandling), så eg hadde store problem med å halde ho våken gjennom eit heilt måltid. Fekk beskjed om å vekke ho kvar 2. time (sidan ho ikkje klarte å amme meir enn maks 5 min før ho sovna igjen) men ho begynte å gå opp i vekt veldig fort, så då vekte vi ho ikkje meir. Mitt råd er å NYTE det, bruk tid på storebror/-søster, og kos deg i babytida. JEnta vår blei meir og meir våken etter 2 mnd, og ved 6 mnd var ho ganske normal (sov då 3x1t om dagen + 12t om natta). Gratulerer med baby forresten )
minou Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 vår andremann er også sånn. det er først nå, etter nesten fire uker, at vi begynner å få kontakt. men fremdeles er han bare våken når det er masse ting på gang i magen. det holder ham til gjengjeld våken i en time eller to om gangen, men selv om jeg ser at han jobber noe innmari gråter han ikke av den grunn heller. Bare rett og seltt en stille fyr og veeeldig anderledes enn storesøster. Så lenge han spiser godt og han ikke virker slapp i våkenperiodene, er det bare å nyte. Han våkner nok etterhvert, og storebror trenger vel kanskje også at mamma'n hans har litt ekstra tid nå i denne tiden. Men fortsett å vekke ham! Såne syvsover kan man ike stole på at sier fra selv når de er sultne! Jeg har hørt noen skrekkelige historier om (litt for) avslappa foreldre som lot beibien regulere spisingen selv og kom på tre mnd, kontroll med et barn som ikke hadde lagt på seg siden fødselen....(grøss).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå