Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Føler jeg spiser litt for mye i løpet av en dag... f. eks i dag: - 2 brødskiver til frokost - kylingklubber til lunsj/middag - en saftis til dessert - en stor nektarin - 3 små brødskiver til ettermiddagsmat og nå en kopp kaffe. Regner ikke med å spise kveldsmat - for nå føler jeg at jeg har stappet i meg nok. Når jeg går hjemme i permisjon går tankene fort til kjøleskapet....
Hjelp! En baby? Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hæ - dette var jo veldig lite? Tror jeg spiste mer enn dette når jeg var på slankern (og faktisk gikk ned 1-2 kg i md, men da trente jeg selvfølgelig 3 ganger i uka). Nå som jeg er gravid spiser jeg: Frokost: 2 brødskiver eller frokostblanding Lunsj: Stor salat eller suppe + brød, egg, smør Middag: Med kjøtt, ris/poteter og grønnsaker Kveldsmat: 2 brødskiver eller frokostblanding Så masse frukt jeg orker Litt søt (noen ruter sjokolade, noen nøtter, rosier osv.) Er jo bare å ha frukt og grønt tilgjengelig hele tiden - det kan du ikke spise for mye av (så vidt jeg vet...)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Kanskje jeg føler det er mye fordi jeg blir så stappa? Det var godt å høre at det ikke var så mye, for når jeg går hjemme nå tenker jeg på mat hele tiden og ønsker ikke å spise meg opp flere kilo nå som det bare er et par uker igjen. Jeg har aldri telt kalorier eller noe, så derfor vet jeg ikke hvor mye som er mye Og ja, jeg er SKIKKELIG godtefysen om dagen! Så må innrømme at jeg snoker i skapet etter sjokkis.
sonnenschein Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg trodde jeg spiser mye...Spiser mer nå enn til vanlig.... Frokost: 2 brødskiver(eller knekkebrød) Lunsj:2 brødskiver(eller knekkebrød) Middag: Variert (kjøtt/fisk, poteter/pasta/ris, salat/grønnsaker Kveld:frukt Hender jeg spiser noe søtt til tv tittingen på kvelden...
Gjest Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Det ser ut som om vi spiser omtrent like mye. kanskje det er ganske normal mengde mat når man er gravid?
Lille-My,75 Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg har tellet mye kalorier i mitt liv... og rundt regnet er det du har listet opp her ca. halvparten så mange kalorier som en gjennomsnittsdame forbruker i løpet av en dag. Regner med at du har pålegg på brødskiver og ris/pasta/poteter etc. til middag også. Men jeg tror ikke du skal være bekymret for at du spiser for mye...
Gjest Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Varierar jo, men i dag har eg ete: frukost: ein liten yoghurt og to bitar kringle (hadde dårleg apetitt i dag tidleg) litt sjokolade som låg i ei skål i stova +eit drops og så var det middag no nyleg: 4-6relativt små poteter litt grønsaker 1 og 1/2 dampepølse + brun saus. hmm..og så er det vel ein 3-15epler for dag:P (heimeplukka, nam,nam!) Så føler ikkje eg et spesielt masse..et når magen min vil ha mat. Og somme gongar viss det ligg frukt eller godteri rett forran meg;)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Åja, pålegg har jeg! Gjerne ost med tomat og majones, eller makrell med majones eller en skive med nugatti hvis jeg er skikkelig godtefysen! Da skal jeg ikke tenke på om jeg spiser for mye. Kanskje jeg vil tenke mindre på mat fremover også ;-)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 15 epler! Wow, det var ikke dårlig :-) Før bodde jeg på gård og da fråtset jeg i bær og frukt - det savner jeg. Lettere å gå forbi godteskapet da!
Gjest Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Hmm, jeg er vel egentlig veldig avhengig av mine fire faste måltid, ellers blir jeg helt sulten og grinete.. Frokost 2 skiver m nugatti og en kiwi + melk Lunsj 3 skiver m div pålegg som skinke, leverpostei, og grønt + juice Middag Kjøtt/fisk, potet, og masse grønnsaker/salat, eller pastarett + vann Kvelds 3-4 skiver m div pålegg, egg +juice I tillegg: MASSE vann og frukt, og kanskje litt snop:) Har kanskje merka at jeg spiser mer middagsmat enn vanlig, ellers spiser jeg som jeg gjorde før jeg ble gravid:)
Mrs. Charming Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 frokost: 1 brødskive mellommåltid(ellers blir jeg kvalm) 1 brødskive Lunsj: Frukt/yoghurt og 1-2 brødskiver. Middag: Ris eller poteter, grønnsaker og kylling/fisk/kjøtt. Siden vi spiser middag sent(19-20 tida) må jeg spise et måltid etter jobb før middag også. Jeg jobber 100%, går tilsammen en halvtime/45 min hver dag og evnt dansetrening. I tillegg blir det en del sjokolade og softis(spes i helgene) jeg føler jeg spiser mye- men pga jobben og gåing til og fra tog/buss og evnt trening- kan det hende at det ikke er så verst likevel...
babygullz <3 vilde Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 d varierer veldig, men til frokost pleier jeg ha 2 grove brødskiver(helst rugbrød!) med baconost, skinke, ost, agurk og tomat:) ett STORT glass o'boy! så spiser jeg 2 nektariner og så spiser jeg sånne gooode økologiske knekkebrød med solsikkefrø når jeg er sulten igjen( 2 stk) så spiser jeg litt middag, går mye i klare supper, makaroni, eller kinamat om dagen... 1 iskaffe mocca må jeg ha:) mye pepsi max..... nektariner og epler i fleng.. og gulrøtter duo-yoghurt og de siste dagene; båt-is... ser veldig lite ut men jeg spsier masse da.. føler jeg ikke gjør aent enn å spsie hele dagewn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå