Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg var hos legen og tok hormonprøver og sitter med brevet med alle verdiene og forkortelsene her som jeg ikke skjønner noe av. Det eneste jeg forstod var kommentar til hormonprøven som var: -LH er noe høy og rimer på PCOS... Har alle synlige symptomer på pcos, økt hårvekst, kviser som jeg aldri har hatt før, uregelmessig mens (hatt 3 mens i år, venter på 4 på dag 52) etc, men ikke overvektig. MEN, nå har jeg fått noe som ligner EL slim, aldri opplevd det før, samt at EL testen (kjøpt på billige tester) viser kjempe strek på venstre siden og litt mindre på test streken. Er EL slim og testen et sikker tegn på at EL finner sted? Lest på http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=994 "Spesielt kan LH være høyere enn normalt, noe som resulterer i at LH/FSH nivået blir forhøyet, og dermed stimuleres eggstokkene, men resulterer ikke i modning av egg og eggløsning. Det forhøyede LH - nivået stimulerer luteinizeringen av cellene som omgir follikkelen" . Om man har EL sekret og EL test som slår ut at EL er på vei, kan det hende det ikke blir noe av på grunn av forhøyet LH (hadde LH på 12 da jeg tok prøvene forrige mandag) Er det noen som kan mer om dette eller som kan ha noen ide? Takknemlig for alle tilbakemeldinger
BAcer vil ha flere :) Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg har ikke så mye peiling på dette, og kan ikke svare på alle spørsmålene dine. Men jeg kan fortelle fra erfaring Jeg har ikke el av megselv (som jeg vet om). Hvis jeg ikke går på stimulering kan jeg ha mensen 1 gang eller kanskje 2 i året.. Men når jeg testet med el-tester, både billigtester og cb, slo de ut positiv. Hver gang, selv om jeg ikke hadde el. Dette er nok fordi LH-verdien min er høy. Husker ikke om jeg hadde el-slim.. har mye utflod i utgangspunktet, og fulgte ikke så mye med på dette.. En sikrere måte for oss med psoc for å finne ut om vi har el er å tempe. Det går på kroppstemperaturen, og ikke hormoner. Jeg tempet i prøveperioden vår denne gang, og da fant jeg el (gikk på Metformin). Hvis du er intressert kan du gå inn på fertilityfriend.com og kikke. Der kan du legge temperaturene dine inn på skjema og få god oversikt -Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå