Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle fått beskjed om å hoppe over en mnd mellom hver kur? min gyn. sa ikke det- han sa bare " her har du kurer for 3 mnd"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed om det ja, fordi pergo har ettervirkninger også og det er veldig mange som blir gravide i en "pause mnd". Da varer en 3 mnd kur i 6 mnd.

Selv gikk jeg en dobbel kur uten el ig da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte pause mnd og kunne gå rett på en trippel kur etterpå, siden ikke det ble funnet el hverken i blodprøver eller hjemme.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta kun hver annen måned, dette slik at eggelederne og kroppen fikk litt "hvile". Det er en stor påvirkning på kroppen med sterke doser av pergo og derfor fikk jeg også beskjed om å ta annen hver mnd.

Mulig det er enkelte som ikke trenger pause mellom mnd de går på pergo om blodprøven som du tar dag 23 først mnd ikke viser EL. Min blodprøve viste sterk EL (selv om det ikke har medført voksende spire uansett...)

Lykke til, får håpe bivirkningene er snille med deg:)

Skrevet

jeg har nå begynt på min 3 pergo kur.

har ikke fått beskjed om å ha noen pause mnd mellom hver kur.

snakket med dem senest en liten uke før jeg begynte på kur 3 nå...var bare å starte med en gang om jeg følte at jeg orka det.

Skrevet

Jeg fikk ikke beskjed om å ta noen pausemnd, men pga depresjon og sliten etter mye bivirkninger + lungebetennelse så tok jeg en pausemåned....

Skrevet

pausemnd praktiseres både for å avlaste eggstokkene som kan bli overstimulert av påfølgende kurer, og fordi man ofte får effekt av Pergo to mnd på rad. Jeg har pergospire i magen i pausemnd nå, helt utrolig!

Mange blir ikke gravide i selve pergomnd, men i pausemnd.

Det kan lønne seg å utnytte pausemnd, for mange leger vil ikke gi Pergo mer enn 3 mnd. Hvis man også bruker pausemnd har man jo i realiteten 6 mnd sjanse :)

På StOlav vil ingen av våre leger gi Pergo for mer enn 3 mnd uten resultat, og gir for 4-6 mnd om man har fått til å bli gravid men enten har SA eller søskenforsøk.

Beste er å ringe din gyn så får du sikkert svar.

Tvi-tvi!

Skrevet

hei på deg.jeg har fått beskjed om at jeg kan prøve pergo i tre omganger før jeg tar n pause.det sies at i pause mnd har du like stor sjanse som om du bruker pergo.lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...