Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal teste på tirsdag og har et spm om hcg. Jeg ser mange her skriver om at den er alt fra "litt forhøyet" til over 1000. Er det noen tall som kan si om du kan være "trygg" på at du er gravid? Hvis jeg tar en hjemmetest og det står "gravid" på den, kan jeg stole på resultatet? Eller kan det fremdeles være styrt av medisinene?

Forrige gang fikk jeg ikke vite noe om hcg nivået, bare at det desverre ikke gikk.

Ellers begynner det å bli ganske nervepirrende nå synes jeg. Er like spent hver gang jeg går på do og hver gang jeg tar en crinone. Bittelitt rosa på innføringshylsen var det første tegnet forrige gang.

Er blitt skikkelig forkjøla denne gangen også. Hoster til jeg kaster opp og sover nesten ikke. Har ikke feber, men får noen ordentlige svette-rier. Håper alle dere andre har bedre ruge-dager enn meg. Er redd for at dette kan ha hatt en negativ effekt på forsøket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste gravide tar jo ikke blodprøve for å sjekke hcg-verdien, så slike graviditetstester skal man faktisk kunne stole på om de viser positivt :) Jeg mener å ha hørt at eggløsningssprøyta kan sitte i kroppen og vise falskt positivt inntil ca 10 dager etter at den er satt (dvs 6 dager etter innsetting)

Ang hcg-verdier så varierer jo disse veldig mye. Fant en tabell som viser hvor store forskjellene faktisk kan være

Antall dager etter uttak

----høyeste målte verdi - gjennomsnitt - laveste målte verdi

12------------- 119 ------------- 48 --------------------- 17

13------------- 147 ------------- 59 --------------------- 17

14------------- 223 ------------- 95 --------------------- 33

15------------- 429 -------------132----------------------17

16------------- 758 -------------292--------------------- 70

17------------- 514 -------------303-------------------- 111

18------------ 1690 -------------522------------------- 135

19------------ 4130 ------------1061------------------ 324

20------------ 3279 ------------1287------------------ 185

21------------ 4660 ------------2034 ----------------- 506

22---------- 10,000 ------------2637 ---------------- 540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...