Ella Bella Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Han har nupper bittesmå nupper over hele kroppen og er rød og tørr i alle furer. Smører med locobase.Hjelper ikke. Smører med adrema og acreme. Hjelper ikke. Prøvde Locoid, da gikk det vekk,men kom tilbake med en gang vi sluttet på det. Virker som om han klør og er så urolig. Hatt det siden han var 3 uker og ¨nå er han 3 mnd. Noen med erfaringer????
Erisa* Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Heisann! Jeg syns det høres ut som at dette er en ting å ta opp med helsesøster eller lege. Hvis det er eksem, så vil nok ikke vanlig fuktighetskrem være så kjempeeffektivt, men jeg er usikker på hva man gjør egentlig... Hvis det er lenge til neste time hos helsesøster, ville jeg ringt og bestilt en time hos legen. Er ikke godt for den lille hvis han klør. Lykke til!
2hærligegutter Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Bestill time hos fastlegen, da vil du få ordentlige salver, og h*n vil fortelle deg hvordan du skal gjøre ting, og du vil antaglig få kløstillende
Ella Bella Skrevet 7. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2008 helsesøster visste ikke hva vi skulle gjøre. henviste oss til fastlege som ikke var sikker på hva vi skulle gjøre...... hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zitro Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Da bare ber du fastlegen henvise til barnepoliklinikken på sykehuset. Eller nærmeste privatpraksis for barn. Men du sier at den ene kremen hjalp... fortsett å ha på den, morgen og kveld. Jeg har også en eksembaby og hun må smøres morgen og kveld, ellers klør hun seg ihjel. Smører jeg reglemessig så kan man ikke se på henne at hun lider av det. Dropper jeg det en kveld så er helvete igang igjen med kløe og grining...
Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Helt enig med zitara. søk hjelp på barnepoliklinikk og få han sjekket. Har en gutt, som har hatt eksem, astma og allergier siden han var 3 mnd. kortison er om det likes eller ei noe som faktisk hjelper mot eksem og kan brukes i en overgangsfase til man finner noe man heller vil prøve ut. eller feks brukes i tillegg. tok men guttungen til homeopat. jeg må si vi hadde god erfaring med det. hans atopiske eksem ble ganske mye bedere. han er nå 7 år og vil altid ha litt eksem eller utslett.av og på etter årstidene egentlig. men han har blitt veldig mye bedere og de aller fleste vokser det av seg. Han smøres med fuktighetskrem hver gang han bader ,det er viktig at huden ikke tørker ut.da vil det klø masse. lykke til !
Helann og lillebror Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Fastlegen visste ikke hva du skulle gjøre??? Han/hun burde da jammen tilby deg en rask time og kikke på det da! Høres for meg ut som atopisk eksem. Har ei jente på 6 mndr med det. Smører hele henne med fuktighetskremen Decubal morgen og kveld, og starter med kortison med en gang det blir rødt - er lettere å slå det ned hvis man er raskt ute. Hun klør noe, særlig på kveld/natt, men med smøringen holder vi det greit i sjakk og slipper å bruke noe kløestillende medikament i tillegg. På helsestasjonen vi går på er de greie og gir time hos legen der hvis det er ledig kapasitet. Den legen har mye erfaring med barn, og er rask til å henvise til barnepoliklinikken hvis han mener det er nødvendig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå