Gå til innhold

Hva synes dere om Fanny?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Siklerotte

Fanny fungere helt fint på engelsk det altså og jeg vil ikke si meg enig i at det høres ut som funny. Det er ikke akkurat et spesielt vanlig navn i engelsktalende land heller - det er av den enkle grunn at fanny er et slangord for "pussy" eller "bum". I england brukes det i større grad som et slangord for pussy, mens jeg i USA vet det brukes mer for et slangord for "ass".... Allikevel ikke et ord som er så mye brukt, og jeg synes det er nydelig uansett;)

Forferdelig. Det er faktisk et ord som er meeeget velkjent og godt brukt i engelskspråklige land- jeg er selv amerikansk.. min venninne kalte sin datter det, og var rimelig lei seg da de dro på ferie til USA og alle bare stirret vantro da de sa hva den nydelige lille piken het...

Gjest Siklerotte

Velkjent skal jeg ikke fornekte, men det er da ikke så ekstremt godt brukt. Jeg hører hvert fall MEGET sjeldent ordet brukt i England - og jeg kan ikke huske å ha hørt det i det hele tatt da jeg bodde i USA (nå var det riktignok bare i underkant av et år, but still....) - Nå skal det sies at jeg kjenner en britisk Fanny, og hun har ikke hatt så store problemer med navnet:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...