smil* Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Lurer på om noen av dere har erfaringer å dele med å velge porsgrunn eller rikshospitalet? Vet dere hvem som har best resultater på tesa/pesa? Er det lang ventetid mellom hvert forsøk (foruten 2 sykluser)? Veldig glad for svar, vi er så i tvil hva vi skal velge!
Gjest Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg tilhører Rikshospitalet og er veldig fornøyd med dem. Syns de er snille, hyggelige, imøtekommende, er flinke til å holde tidspunkt (at man får komme inn når man faktisk har fått time). Har sånn sett bare positivt å si om Riksen. Men de er sikkert like hyggelige i Porsgrunn Resultater på tesa/pesa vet jeg dessverre ikke. På RIksen sier de at man må ha 3 blødninger mellom hvert forsøk (altså den blødningen man får ved negativt forsøk, en blødning til og starter med spray 3 uker etter og får da den tredje blødningen under spraying). Dessverre er det stor pågang på Riksen nå etter som jeg har forstått og at man derfor kan risikere at det faktisk er fullt og at man derfor kanskje må vente en syklus før man får startet opp.
smil* Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Takk for svar! Vet jo at det finnes mange medisinstudenter og ikke fullt så erfarne leger rundt om på sykehusene. Vet du/dere om det er vanlig på rikshospitalet ved ivf eller porsgrunn? Har litt sykehusskrekk, og tanken på at noen skal "øve" seg på meg er skremmende, selv om jeg selvfølgelig forstår veldig godt at vi alle har vært nye og man må trene for å bli bedre.
Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg har ikke sett noen studenter på RIksen i alle fall. Tror kanskje ikke det er så vanlig at studenter er med på sånne spesialavdelinger, men at de heller er plasserte rundt omkring på andre avdelinger på sykehuset. Ang mindre erfarne leger vet jeg heller ikke, men de jeg har møtt på RIksen er i alle fall veldig flinke
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg har kun erfaring en gang med porsgrunn, og jeg synes de er veldig flinke.. jeg kjenner også mange som har vært der, det er jo også de som startet opp med prøverør i Norge i 84.. og holdt på siden.. så jeg anbefaler dem, de lager opplegg for deg og ikke samme som alle andre. Masse lykke til..
Gøril og Jesper :) Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg har hørt masse fint om begge steder, men mener også å hørt at det er litt mer mennesker og køsystemer på Riksen, så Porsgrunn vil ha mer tid til hver enkelt. Men, de er vel like dyktige vil jeg tro :-) Det stemmer ikke helt at det er Porsgrunn som startet først, det var vel i Trondheim, på st.olav det første prøverørsbarnet ble laget, av dr. Kahn, som nå jobber på klinikken i Porsgrunn (kanskje det var det du mente Tullemor1?)
AniBer Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Vi holder til i Porsgrunn og har ikke annet enn gode ord å si om de som jobber der! De er så hyggelige, imøtekommende og forståelsesfulle! De setter virkelig av tid til deg og du føler deg ivaretatt! Jeg vil tro at siden Riksen er større blir det ikke helt det samme som ved en liten avd. som Porsgrunn. De er helt sikkert like dyktige og hyggelige, men det blir noe spesielt ved en liten avd.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Hei Gøril.. ja det var det jeg mente hehe.. dr Kahn er dyktig. Tenker masse på dere, og er stadig inne og ser på bilder av lille Jesper, han er så herlig og søt gutt.. kleeem
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Vi er veldig fornøyd med Porsgrunn. Dr Kahn er bare hærlig. De har god tid til hver pasient.
akicha Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Jeg har hørt at Porsgrunn har best suksessrate! :-)
laban80_lilleguttogentilpåslep Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Jeg vil i hvertfall anbefale Porsgrunn. Vi fikk en liten sønn der og skal i gang igjen nå om noen uker. De er kjempe hyggelige, og det er som sagt en liten avd og tar seg godt av de de behandler. Har også snakket med flere som har vært på Riksen. Riksen kan også anbefales, men blir ett litt annet forhold der. Uansett ønsker jeg dere bare lykke lykke til:)
cinderella Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Porsgrunn anbefales på det sterkeste fra meg iallfall! Jeg tenker at, lykkes jeg ikke der, så lykkes jeg ingen andre steder heller... De vil virkelig at det skal lykkes for oss
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Jeg kan også virkelig anbefale Porsgrunn. Alle er bare så hyggelige og dr. Kahn er superflink. Fikk ekstra oppfølging pga avbrutt forrige runde og jammen testet jeg ikke positivt på første innsetting. I går:-))))) Er enig med de andre også ang. Porsgrunn. Lykke til med valget:-))))
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Riksen er helt greit - og som sagt over her så er de effektive dvs. man slipper venting osv. når man er der, og om man ikke trenger "ei hand å holde i" og veldig tett personlig oppfølging så ville jeg valgt det sykehuset med kortest reisevei rett og slett, for å unngå unødig stress. Riksen er proffe på dette, og jeg er alt i alt veldig fornøyd med de der. Har aldri truffet på en student der nei. Det som kan være litt slitsomt er at man ikke har noen fast lege. Man treffer på forskjellige gjerne fra gang til gang, men det viktigste for meg er å bli gravid ;-) så pakka rundt det hele har ikke så mye å si for meg. Sykepleierne der er helt supre i alle fall.
Ophelia & Jr. Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Vi har prøvd begge, og er ikke i tvil når jeg anbefaler Porsgrunn! Og siden det høres ut som at mannen din kan ha samme problem som min, kan jeg fortelle at Riksen gjør tesa (aspirasjon med nål) mens de i Porsgrunn gjør tese (åpner pungen og tar ut større biter testikkelvev). Det utgjorde iallefall en STOR forskjell for oss. Fikk kun 1 egg befruktet på Riksen med tesa. I Porsgrunn fikk vi befruktett 8 egg på begge våre forsøk med tese. (Og på siste forsøk satt spira, har nå en nydelig gutt på 2 mnd!) I tillegg bryr de seg om deg som menneske i Porsgrunn. De forstår hvilken sårbar situasjon du befinner deg i. Det fikk vi ikke inntrykk av at de gjorde på Riksen. Der var det skikkelig samlebåndfølelse.
Vessia Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Ved starten av vår urtedning ble det levert en sæd prøve til Riksen. Når vi fikk svar på prøvene ringte jeg riksen for å få forklaring. Det jeg fikk til svar var at han hadde litt dårlige svømmere, men vi måtte nok bare bruke litt lengre tid enn andre. Da bestillte vi time hos Dr, Purvis og etter 4 antibiotikakurer var prøvene veldig fine. Han annbefalte Porsgrunn og der er vi nå. De er bare helt fantastiske.
74skytte Skrevet 13. september 2008 #17 Skrevet 13. september 2008 Jeg ville valgt det sykhuset hvor jeg hadde kortest reisetid til, for det kan bli en del turer dit.
smil* Skrevet 13. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. september 2008 Tusen takk for mange nytte svar! Tror det er veldig nyttig med sånne innlegg her inne. (heldigvis slapp jeg å ta valget. Testet postivt denne uken etter 2.isci, superglad) Var så pessimisstisk før, og hadde derfor allerede begynt planleggingen videre framover, og valget stod da mellom Rikshospitalet og Porsgrunn. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå