BobleKroppen Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Får dere sovet noe lenger enn i ukedagene, eller er det opp samtidig som fuglene på lørdag og søndag og? Er mannen din flink til å stå opp med barnet/barna i helgene? Her er det stort sett alltid jeg som står opp med lillegull, gjerne i halv syv - syv tiden. Sambo kan gjerne sove til både 10 og elleve. Han er umulig å få liv i jo, men han er jo oppe tidlig hele uka da, så han trenger det jo:) Hva med dere? Får dere sovet lenger i helgene?
mamsen=) Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 samme her også, alltid jeg som står opp med henne... litt kjipt egentlig - hadde vært deilig å fått sovet utpå innimellom! sier det til han også da, men endring skjer ikke.. mange krangler pga den sovingen ja=) men hun har vært ganske så enkel på morgenene da, våkner i 8 tida, og sovnet noen ganger igjen etter litt mat. Sambo starter jobb kl 6 hver morgen da så forstår jo at han vil sove litt når han kan...men synes kanskje helgene kunne vært delt litt på...
BobleKroppen Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Godt å høre det er flere av oss, missforstå meg rett:-) Føler nemlig til tider at ting er någet spesielt hos oss:-(
kitty08 Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Samme her, er som regel jeg. Etter 5 mnd har sambo tilbytt seg å ta en morgen i helgen, men de bråker såpass at jeg allikevel ikke får sove ;-). Men er glad jeg slipper det ene skiftet :-9 blir mange nok bleieskift resten av uka liksom. Men legging har jeg vært fast bestemt på at vi skal gjøre annenhver dag siden hun ble 3-4 mnd, og det funker bra. (selvsagt jeg som finner frem alt han trenger, pj, klær osv ... men men). Jeg sier til ham at jeg skal gjøre like lite når han skal ha permisjon, men det blir nok ikke sånn (antar jeg får ansvaret hvert sekund jeg er hjemme da ...). Så svar på spm: sover til ca 6 - 6.30 i helgen. JUHU!
shimonie Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 hos oss pleier vi å bytte på, helg som hverdag. de dagene jeg er på skolen tidlig,tar han småtten på morgenen. i helgene bytter vi på. småtten våkner mellom 07 og 08 om dagen, og er våken i ca 1-1.5 timer, og så sover han en time igjen. de dagene jeg har han tidlig, legger jeg meg igjen når han legger seg, og da tar typen han når han våkner igjen. når typen tar han, sover jeg også lenge....=P for han klarer sjelden å legge seg igjen. hehe.. kjekt sånn. får sovet til jeg våkner som regel da... 11-12 alt ettersom. typen maser aldri, sånn som jeg gjør.. hehe
Lillebror og stoerebror Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Står opp mellom 8 og 9 hele uka også helgene. Da er både jeg og guttene lys våkne. Står aldri opp før 8.
Mariamin Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Vi deler på det i helgen. Jeg står opp når snuppa våkner på hverdagen, lager matpakke til storebror, vekker og steller han. I dag var det min tur til å få sove ut, og jeg sov til 10.15. DEILIG:o)
UpsyDaisy Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg er så heldig å ha en mann som er super A-menneske! Han er sjømann, men når han er hjemme står han opp med gutten hver dag:o) Deilig!!
BEA-77 Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Mannen min er helt super:) Han er helt forelsket i lillegull så han vil gjøre mest mulig når han kan. Han står alltid opp om morgenen med ham og de dusjer sammen og han tar morgenstellet. Jeg pleier å komme ned til frokosten, sånn at mannen min får spist og ordnet seg før jobb. Han står opp i 6 tiden i ukedagene. I helgene er det også han som står opp for det meste. Jeg sover gjerne til 7.30-8.00 eller noe sånt og det holder det... Vi er begge a-mennesker sånn i utgangspunktet, men han trenger mye mindre søvn enn meg. Og det er jo ikke sånn at jeg rangler hele tiden og sover frempå hver dag. Jeg legger meg kjempetidlig nesten støtt, men trenger likevell mer søvn. Kveldsstellet og legging er også mannen min sitt ansvar og jeg legger ikke til rette i form av å finne frem klær eller lignende, det finner jeg ikke naturlig.
nungo Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Her såtr vi opp mellom 5:30 og 6:00 -- hverdag som helg. Mannen min sliter litt med søvnproblemer i perioder, så han ligger som regel til 7:30 på hverdager og 8:30-9:00 i helgene. I blannt kunen jeg godt trengt p sove litt lengre, da det også altid er jeg som tar barna om natten (vi har to stykker) og noen netter får jeg ikke så alt får mye søvn. Men, men... får sove når jeg blir gammel, tenker jeg.
Guttebaby:) Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Hvor gamle er barna deres da? Min sønn er 3 måneder, og vi sover til 10-11 hver dag vi... en sjelden gang halv ti... Oghan legger seg mellom 19-20.. Hm, kanskje dette bare kommer til å snu snart? (han spiser et par 3 gangr i løpet av alle disse timene selvsagt, men sovnr like herlig..
Kanutten83 Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Her står jeg opp på lørdagene med guttungen sånn rundt 0730 og mannen sover til rundt 10-1030, på søndag er det omvendt, min tur til å sove:) Men da guttungen fremdeles hadde nattmåltid tok mannen ham i helga så jeg fikk sove litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå