Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 har noen opplevd dette?? jeg trenger virkelig hjelp til sønnen min, legen, legevakt, helsestasjon ingen vet hva det er... han våkner hver eneste natt flere ganger og hyyyler for full hals, tårene spruter og det ser ut som om han har sett fanden selv. dette kan pågå fra en halv time til 4 timer. og hvis han sovner igjen, sover han kun kanskje 1 time også er det pånn igjen.. dette har pågått mange uker på rad nå.. noen som har noen erfaring om hva dette kan være? han er foresten 25mnd
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Det første jeg tenkte var voksesmerter. Har lest at det kan være en del barn som får vondt rundt 2-3-4 års alder, og kan våkne av det. Men har ikke opplevd det selv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Ta å google på natteskrekk å se om du kjenner deg igjen. uansett dette er ikke normalt, så ville mast på helsesasjon og lege her.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 prøv å gi ha vann når han våkner det hjelper i hvert fal min datter så komme rjeg inn og sier "mamma er her", legger hun ned til rette hun sover med avent flaske endå hun får den påfult hvis det tomt og går ut med en gang man skla ikke ta dei opp da, da begynner dei å våkne mer for få oppmerksomhet så skal dei få litt opmekrsomhet men kort vent 10 min til du kommer igjen hvis ikke slutter så kjekker jeg bleie hvis den er veldig full så skifter jeg hvis ikke det er noe vondt da
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Får du kontakt med ham? klarer du vekke ham?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Jeg har hørt om et tilfelle før, av venninnen min sin sønn. Han våknet også av slike skrik, men han ville ikke sove. Er gutten din redd for å sove til natten? Akkurat som han er redd for å drømme noe fælt? Hvis ikke ville jeg også sette en knapp på noen annet. Anyways, sønnen til venninna mi måtte få sovemedisiner.
mah84 Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 gutten min var sånn.. men det gikk heldigvis over... tru det var ein blanding av redsel å vokse smerter... han ville ikkje sove, men hylskreik.. virka liv redd... men så lenge mi snaka sammen om gode ting å satt våken å æ viste han at æ passa på han, så roa han sæ ned til slutt.. men det var skikkelig ekelt...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Det er mareritt. Ingenting i veien for at små barn kan ha dette. Er han veldig klengete eller sint om dagen (barn klarer ikke å forstå at det var en drøm), har det nylig skjedd store endringer hjemme/ i barnehage eller annet? Det er viktig å gi ham ekstra trygghet og vise at dere er der, mens han har en slik periode med fæle drømmer.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 hei du. jeg har en datter på 27 måneder som lider av dette. etter å ha snakket med lege, fikk jeg vite at det kalles "søvnterrordrømmer". de kommer av at barnet rett og slett vokser/forandrer seg for fort. datteren min er bortimot umulig å roe ned når hun har disse drømmene. hun kan til og med skyve seg ifra meg og rope "nei, nei. farlig. MAMMMMMAAAA". er tydelig at hun ikke kjenner meg igjen, men det er så vondt å ikke trenge inn til henne når hun har disse drømmene. det eneste som fungerer her, er å gi henne en flaske med vann ( m drikketopp). av en eller annen grunn godtar hun å drikke i denne tilstanden, og etterpå har hun som oftest roet seg ned. man skal ikke prøve å vekke barn som har slike drømmer pga at det bare forverrer situasjonen, så man må finne en måte å gjøre det gradvis på (flaske?) håper du fikk noen svar nå. det er utrolig vanskelig ihvertfall. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå