Gå til innhold

Trenger tips og råd....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Til mine to barn, 7 og 4 år, hadde jeg simo kombivogn m/søskenbrett....

Skrekk og gru hvor tungt....her er det nesten bareoppover eller nedoverbakker! Solgte vogna da vi ikke skulle ha flere barn...he-he

Jeg går meg helt vill i barnevognjungelen...trenger en vogn som er lett, ikke for stor, ikke for kul/bråkete farger.... Kan dere gi meg noen tips? Evt. noen nettadr? Evt tips på barnevognbutikker i Bergen/Haugesund/Stavanger/Sandnes?

På forhånd tuuuuuusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo myyye å velge mellom. Vil du ha trehjuling, fire vanlige hjul eller firehjuling med svingbare hjul? Det er liksom det første man kan tenke på synes jeg. Også om hva slags bag man ønsker. Når kommer babyen, trenger du en lett bag for å bære mye i trapper eller har ikke det noe å si? Kjører dere mye bil så det er greit med en som blir liten sammenlagt eller spiller ikke det noen rolle?

Her er mine tips:

Trehjuling med hard duobag: OTH, TFK, Easy Walker eller Teutonia Spirit S3 med fashionbag

Evt trehjuling med softbag; Teutonia Spirit S3 med softbag

Av disse overnevnte er det kun Spirit som har vendbar sportsvogn, dvs at de andre må barnet sitte fremovervendt vekk fra deg når dere slutter med bagen.

Av vanlig firehjuling vil jeg si at Teutonia Mistral med softbag eller Teutonia Prestige med softbag, fashionbag eller Varioplus bag er gode alternativer. Begge har vendbart styre, men på Prestige kan man i tillegg ta av sitteinnsatsen og montere bilstolen på vogna. Den er også litt høyere enn Mistral.

Evt hvis du vil ha firehjuling med svingbare hjul; Bogaboo eller Teutonia Mistral S.

Er jo ikke sikkert at du ble så mye klokere av dette, men er ihvertfall en liten oversikt. Du kan jo google disse vognene så finner du mer info.

Lykke til! :o)

Skrevet

Det er skikkelig vanskelig å finne den perfekte barnevognen...

Selv endte jeg opp med Maxi cosi mura 3,da den oppfyller mest av våre ønsker.

Skal bli spennende å begynne å bruke den.

Ser det er fryktelig mange som anbefaler Teutonia,men må bare få skyte inn en kommentar der.

Jeg jobber i barnehage og 6 av mødrene der har sagt til meg,for all del styr unna Teutonia.

Der er veldig mye positivt med den,men kvaliteten holder visst ikke.

Har trillet mye på en i barnehagen og den ramler rett og slett fra hverandre...

Hjulene løsner,bremsene fungerer mer eller mindre ikke lenger osv...Den rett og slett detter fra hverandre og er kun brukt i 2 år av et barn.

Det er akkurat det samme de andre har fortalt meg om når det gjelder kvalitet.

Men sikkert mange som er veldig fornøyde med denne også,men jeg turte ikke pga disse rådene.

Lykke til:)

Skrevet

Er helt uenig i det med Teutonia. Har en 2005 modell som er mye brukt, eneste som har skjedd med den er at kalesjen er litt slapp, men det er jo egentlig bare å stramme. Vil si at det er god kvalitet jeg da..

Skrevet

Vogner med vendbart håndtak er tyngre enn uten. Går du inn på barnevognguiden.no kan du skrive inn vekt når du søker etter vogn og finne en vogn som passer deg. Dersom du har vært fornøyd med simoen din med unntak at den var tung så er brio et enklere alternativ. De er mindre da. Teutonia er forholdsvis tunge vogner hvis du sammenlikner de med tilsvarende vogner så det ville jeg ikke valgt, selv om de er utrolig fine alle sammen.

Vil anbefale 4 hjul hvis du går mye tur og 3 hjul hvis du er mye i byen.

Skrevet

Takk for god tips! Tror kanskje jeg kjøper en stor vogn (brukt)til sovevogn ute/hjemme og en litt mer fancy, lettere vogn til turer. bilen vår er liten (Opel Zafira) -må kanskje bytte den ut uansett...?!

Akkurat nå er jeg litt hormonell...er redd det går galt eller at noe er galt....Får prøve å holde fokus på koseligere ting som barnevogn, barneklær, lubne lår og tannløse smil=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...