Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 jeg og samboer har veldig lyst på barn.. jeg veier nå ca 130kg og har nettopp gått ned 4 kg på 2 uker. Planen er selvfølgelig å gå ned mange kilo. men noen som vet om det er vanskeligere for overvektige å bli gravid? Min store frykt er at jeg ikke blir gravid pga vekta mi..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 de sier jo det at det er vannskligere da du er overvektig, og ikke minst alle *risikoene* med å bli det som de sier.. Men jeg er 160høy og 92kilo.. det er jo overvekt. men jeg ble fort gravid.. ca 2mnd.. men det tror jeg er fra den ene til den andre jeg Lykke til med å gå ned vær stolt..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg gikk også med den samme frykten. Men etter 8 pp så satt den lille spira vår. Jeg var 104 kg og 169 cm da jeg ble gravid. Det som funka for oss var å "glemme" at vi skulle lage barn, men heller kose oss! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Det er da ikke alle som har problem med å få barn selv om en er stor. Er 134 og rett over 170. Vi hadde 5 pp, og tror det er ganske normal prøvetid... Er nå halveis i svangerskapet og har så langt hatt et helt problemfritt svangerskap trass min grusomme overvekt... Ha godt mot!!
HegeAE Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Kan hende at enkelte mister eggløysninga si når ein er overvektig. Men, det er jo forskjellig frå kvinne til kvinne. Kjenner ei som er overvektig og hadde mista eggløysninga si. Ho måtte slanke seg ein del kilo for å kunne gå på hormonpreparat. Ho var over 100 kg. Og når ho var nede i ca 94 kg fekk ho begynne på hormonpreparat for å få i gang eggløysinga. Det er berre tida som vil vise om det blir noko resultat av det heller ikkje. Paret har i vertfall prøvd i over 2,5 år. Røyk kan og hemme eggløysinga.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg veide 117-120 kg før den satt, og vi prøvde i 4 år. Ingenting galt funnet på meg eller mannen under utredning, det bare skjedde ikke. Sjekket eggløsning hver mnd med tester og tempen og har jevne sykluser. Men, så begynte jeg å sykle 20-30 min hver dag og etter 2 mnd så satt den gitt! Mulig det er fordi jeg fikk strammet opp en del muskler i området, for jeg har lest at man kan få litt lange eggledere ved høy overvekt, og da er det vanskeligere for egget å finne veien til livmor fo egglederne er svampaktige, så de kan få huller om e blir dradt i lengden. Så trim litt og spis fornuftig så ordner nok dette seg!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Jeg er 176 cm og 110 kg. Brukte 7 år på å bli gravid. Pergo og hele pakka , ingen ting hjalp. Først når jeg gav opp, og bestemte meg for å bli en slank karriere kvinne , trente masse og gikk ned ble jeg gravid.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå