maggedutti Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 noen råd? klarer liksom ikke se for meg hvordan jeg skal klare å undeholde småen i 1,5 time på vei til Berlin..
Gjest bissen Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Hvor gammel er h*n da? Vi måtte ha propper i ørene til jentene under take-off og landing..noe å tygge på for trykket, nok å drikke..favorittleker og favorittsnack med. Flere ting du kan gjøre for å få tida til å gå litt da, ta med barnet og gå litt fram og tilbake, se ut av vinduet, knapper og duppedingser som aircon, lys, matbrett å fikle med, hilse på andre barn hvis det er der, titte i bok / blad, vise doen / skifte bleie;) Halvannen time er jo ikke galt på fly. Hvordan underholder du ellers? Gjør noe av det samme på flyet.
maggedutti Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 han er 16 mnd.. så det skal nok gå bra.. det er bare det at han er så enormt aktiv hele tiden, men det går fint å gå litt frem og tilbake altså?? har flydd så lite selv, så jeg er litt nervøs
Gjest bissen Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Du får et barnebelte festet til ditt belte og må ha han på fanget under take-off og nedstiging / landing. Ellers kan dere gå, bare ikke i veien for flyvertinnene da:) Greit at ungene er litt trøtte før turen, vi vekte ungene kl 3 i natt og tok flyet fra Mallorca..da sov de som steiner:) Husk forresten at det er mye tryggere å være med på en flytur enn å kjøre bil;)
kulemagen Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Et godt tips er å ta med noen favorittleke (evt en ny og spennende...) og binde dem fast i et tau, skjerf el lignende slik at de ikke triller bakover i flyet hvis/når han mister/kaster dem på gulvet... Og litt drikke, evt rosiner el noe han liker.
Mariak *Prinsen kom 070307* Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Mange gode tips her.. :-) Vi har akkurat vært i Tyrkia, 4 timers flytur med en livlig gutt på 18 mnd, flyturen gikk supert. Han syntes det var kjempestas å få se ut av vinduet, spesielt da vi lettet Mitt tips er å bruke nesespray, en time før take-off.. Det hjalp iallefall på meg,(før har jeg ofte hatt en smertefull nedstigning) å gullet fikk heller ingen plager underveis i luften :-) Ellers er det smart at de har noe å suge på når flyet letter, enten smokk eller flaske.. Vi kjøpte også med noen nye bøker for å ha som reserveløsning, men det var ikke nødvendig :-)
Vintersol Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 For vår del har vi funnet ut at det er best å ha lillemor fastspent hele tiden. Etter litt protester i starten, innfinner hun seg med at hun "sitter fast". Dersom hun først hadde fått lov til å fly rundt i midtgangen, tror jeg det hadde vært veldig vanskelig å få henne tilbake på fanget. Hun er ikke noe glad i å sitte på fanget til vanlig, men når hun er fastspent forstår hun at det ikke er noe mer å gjøre. Men her er vel barn forskjellige antar jeg.... Ellers er lillemor (18 mnd) veldig glad i pekebøker/ordbøker med bilder, så det er underholdende i lang tid. Vi har flydd ganske mange ganger allerede, inkl nesten 6 timer til Kanariøyene, og det går stort sett veldig bra. Har aldri hatt problemer med dotter i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå