Gå til innhold

skal ut og fly med minsten for 1.gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen råd?

klarer liksom ikke se for meg hvordan jeg skal klare å undeholde småen i 1,5 time på vei til Berlin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er h*n da? Vi måtte ha propper i ørene til jentene under take-off og landing..noe å tygge på for trykket, nok å drikke..favorittleker og favorittsnack med. Flere ting du kan gjøre for å få tida til å gå litt da, ta med barnet og gå litt fram og tilbake, se ut av vinduet, knapper og duppedingser som aircon, lys, matbrett å fikle med, hilse på andre barn hvis det er der, titte i bok / blad, vise doen / skifte bleie;) Halvannen time er jo ikke galt på fly. Hvordan underholder du ellers? Gjør noe av det samme på flyet.

Skrevet

han er 16 mnd..

så det skal nok gå bra.. det er bare det at han er så enormt aktiv hele tiden,

men det går fint å gå litt frem og tilbake altså?? har flydd så lite selv, så jeg er litt nervøs ;)

Skrevet

Du får et barnebelte festet til ditt belte og må ha han på fanget under take-off og nedstiging / landing. Ellers kan dere gå, bare ikke i veien for flyvertinnene da:) Greit at ungene er litt trøtte før turen, vi vekte ungene kl 3 i natt og tok flyet fra Mallorca..da sov de som steiner:) Husk forresten at det er mye tryggere å være med på en flytur enn å kjøre bil;)

Skrevet

Et godt tips er å ta med noen favorittleke (evt en ny og spennende...) og binde dem fast i et tau, skjerf el lignende slik at de ikke triller bakover i flyet hvis/når han mister/kaster dem på gulvet... Og litt drikke, evt rosiner el noe han liker.

Skrevet

Mange gode tips her.. :-) Vi har akkurat vært i Tyrkia, 4 timers flytur med en livlig gutt på 18 mnd, flyturen gikk supert. Han syntes det var kjempestas å få se ut av vinduet, spesielt da vi lettet :)

Mitt tips er å bruke nesespray, en time før take-off.. Det hjalp iallefall på meg,(før har jeg ofte hatt en smertefull nedstigning) å gullet fikk heller ingen plager underveis i luften :-)

Ellers er det smart at de har noe å suge på når flyet letter, enten smokk eller flaske.. Vi kjøpte også med noen nye bøker for å ha som reserveløsning, men det var ikke nødvendig :-)

Skrevet

For vår del har vi funnet ut at det er best å ha lillemor fastspent hele tiden. Etter litt protester i starten, innfinner hun seg med at hun "sitter fast". Dersom hun først hadde fått lov til å fly rundt i midtgangen, tror jeg det hadde vært veldig vanskelig å få henne tilbake på fanget. Hun er ikke noe glad i å sitte på fanget til vanlig, men når hun er fastspent forstår hun at det ikke er noe mer å gjøre. Men her er vel barn forskjellige antar jeg....

Ellers er lillemor (18 mnd) veldig glad i pekebøker/ordbøker med bilder, så det er underholdende i lang tid.

Vi har flydd ganske mange ganger allerede, inkl nesten 6 timer til Kanariøyene, og det går stort sett veldig bra. Har aldri hatt problemer med dotter i ørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...